/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Arveret
Fra : mig-selv
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 28-05-15 00:45

Er min ½ bror berettiget til arv? og omvendt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-05-15 07:33

Efter hvem?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 28-05-15 09:10

DIN ½ BROR ER BERETTIGET TIL ARV EFTER DEN AF DINE FORÆLDRE,
DER HAR GIVET LIV TIL HAM.
IKKE EFTER DEN ANDEN, MEDMINDRE DER ER SKREVET ET TESTAMENTE,
DER ANGIVER NOGET ANDET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-15 17:21

Citat
Efter hvem?

Øh, mig - og omvendt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-15 19:33

Ja, du og han vil kunne arve den fjerde del fra hinanden, der skyldes den fælles mor eller far.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-15 20:46

ingen mødre/fædre - kun mellem to ½ brødre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-15 21:03

Nej, hvis enten jeres fælles mor eller far lever, arver han/hun selvfølgelig før jer,
og i må vente på en senere arv.

Og hvis der er børn arver de 2/3, og i må dele den sidste tredie del...

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-15 10:58

Se bort fra mit svar fra i går aftes,
i arver begge på lige fod efter jeres fælles mor eller far, men ikke fra hinanden.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-15 21:02

Tak for svaret svendgiversen.

Citat
men ikke fra hinanden

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-15 21:23

Selv tak,

og uden at arve, kan du jo stadig hilse og mødes med din halvbror.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-15 22:14

Citat
og uden at arve, kan du jo stadig hilse og mødes med din halvbror.

ALDRIG i livet..tror du jeg er tosset?

Men nu får Kattens Værn noget de måske kan bruge = mit hus + indbo, som er gældfrit.

Skal så bare have fat i en Advokat der gider lave de nødvendige papirer - som er gratis.. for mig.