/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
min puch maxi hel galt-
Fra : kanselv-vilselv
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 26-05-15 13:31

Hvem kan hjælpe mig. Jeg har købt en puch maxi. Men den er vild og vandvittig. Når jeg starter den, vil den ikke gå i tomgang. Den gasser helt vildt op. Og jeg kan ikke få den til at gasse ned. Jeg har prøvet alt hvad jeg ved. Nålen sidder som den skal. Kablet køre let både fra håndtag og ved karburator. Jeg har prøvet luft/benzin skruen. Prøvet skruen kablet sidder i ved karburator. Men intet hjælper. Hvad er der galt.

Accepteret svar
Fra : a_h

Modtaget 10 point
Dato : 26-05-15 16:10

har du slækket på gaskabel så spjællet ikke hænger
og der er lidt frigang i gashåndtaget
og nettop når du skruer tomgangs skruen ing og der "gasser" du motoren op i
omdrejninger. og du skruer den ud til motoren køre jævnt i tomgang

mulighedden ligger nok at den får falsk luft i kaburatorstudsen på cylinderen

Mvh
a_h

Godkendelse af svar
Fra : kanselv-vilselv

Dato : 26-05-15 17:28

Tak for svaret a_h.
Jeg har overhovedet ikke taget gas på. Jeg har prøvet at skrue luft/benzin skruen lige fra helt ind til helt ud. En fyr sagde at jeg skulle se om der var olie i dækslet ved svinghjul, for så var det måske simmerring. Jeg fandt svag olie. Men hvad den simmerring hedder ved jeg ikke. Er det simmerring krumtap eller... Vil gerne vide det for jeg ikke køber noget forkert. Hvis det er det der er i vejen? Ellers hvad kan det være?