/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Geninstallere windows 7...
Fra : mlkl
Vist : 345 gange
200 point
Dato : 24-05-15 19:55

... Vel at mærke UDEN cd (som der kræves) samt på mini bærbar UDEN cd/dvd.

Købte en brugt mini bærbar (medion Akoya) for lidt over et år siden, som aldrig rigtig er blevet brugt, grundet dens slæben afsted, samt ulidelige opstilling. Har prøvet, at rense den osv. så vidt, som muligt, uden meget held.
Ser ikke rigtig anden løsning end, at geninstallere windows, men hvordan pokker gør jeg lige det med ovenstående problematikker???

Sætter stor pris på udførlig forklaring og hjælp! :)

- MLKL

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-05-15 20:05

Du må da kunne kopiere en Windows 7 DVD over på en USB, og så installere den derfra, ellers er der jo kun at anskaffe end ekstern DVD afspiller.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-15 00:56

Citat
Købte en brugt mini bærbar (medion Akoya)
den får du aldrig til at køre med Windows i et tempo der er til at holde ud, jeg vil anbefale at installere en letvægts Linux i stedet for, for eksempel Lubuntu:
http://lubuntu.net/
bare rolig den er på dansk som du vælger under installationen, hvis du har lyst til at prøve noget anderledes som er rimelig nem at lære at bruge, så prøv men er du den type som lægger armene overkors og erklærer Det kan jeg ikke finde ud af, så gider jeg ikke forklare mere om hvordan du installerer og bruger den hurtige computer du kunne få ud af eksperimentet
Min erfaring er ikke med en mini Medion men med en Acer Aspire One som har Windows 7 den er helt utrolig langsom men ejeren vil give den til barnebarnet (som sikkert vil blive voksen før Windows bliver indlæst og opdateret) i stedet for at installerer Lubuntu først og få en hurtig mini computer

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-05-15 06:56

Er der ikke en system gendanelse partition på maskinen,
hvis ikke kan du hente win 7 her
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd
Det kræver bare at du har licens koden, som normalt står på en label i bunden af maskinen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-15 10:44

http://pcsupport.about.com/od/windows7/a/install-windows-7-usb.htm
Hvorfor ikke vente et par måndeder og hent så Win10 - gratis.