/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Reduseret grænsehandel modspil
Fra : svendgiversen
Vist : 575 gange
75 point
Dato : 24-05-15 18:15

Vi har i mange år købt billigt dansk dåse øl i Tyskland uden pant,
og har smidt mange tomme dåser i containeren,
og vi hilser det velkommen at der nu kommer en løsning,
hvor og hvordan vi skal aflevere de tomme dåser er endnu uklar?

Men jeg nåede ikke at høre det,
en af de førende grænsehandlere har vist fundet en løsning
til at bevare sin grænsehandel med dåser, hvordan?

Helt afsindigt og spild af resourcer, at vi danskere først kører billigt dansk øl syd for grænsen,
og så kører det tilbage igen i overfyldte trailere...

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 85 point
Dato : 24-05-15 19:06

Citat
Men jeg nåede ikke at høre det,
en af de førende grænsehandlere har vist fundet en løsning
til at bevare sin grænsehandel med dåser, hvordan?

Jeg ved ikke , hvor du har hørt det, men det kan måske være dette, som jeg har læst

http://www.bt.dk/danmark/daasetricket-saadan-slipper-du-for-tysk-pant

Der må jo være en grund til, at du kører til Tyskland for at købe billig dåseøl.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-15 19:41

Godt fundet ans, men tilsyneladende ikke en løsning for os Sønderjyder,

sjovt nok købte jeg tidligere Odense Albani til min kone, der foretækker mørkt øl,
men nu har vor svigerinde overbevist os om at Ale 16 er bedre,
også fra Fyn med Danmarks bedste humle. Kan anbefales, men 80 kr for en bakke.

Selv foretrækker jeg en tysk Rostocker, og når jeg ikke kan købe den i Flensborg,
nøjes jeg med den næsten lige så gode, Darguner Pilsener, begge kan anbefales...

Og vi forstår ikke at så mange danskere fylder så mange trailere op med billigt Slots øl?

Grænsen for billigt køb vil nu ifølge lokale aviser blive flyttet fra Ålborg til syd for Århus,
men slet ikke her hvor vi bor; vi vil stadig handle billigt hos Calle og Fleggaard...

Noget vi nok vil gøre i fremtiden, som de jo gør i Tyskland,
vi vil købe en hel kasse flaske øl, drikke indholdet og så levere flaskerne tilbage,
og så få refunderet den kortvarige flaske pant...

Lidt sværere, hvis man bor længere væk og skal køre to gange?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-15 20:05
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-05-15 22:09

Hørt med et halvt øre....

Er det ikke noget med at refusionen på panten bliver MINUS 19 øre per dåse, da der er noget ""misk mask"" med monsen, eller hvad der nu var grunden.

Hørte ikke meget efter, da jeg ikke selv henter øl i Tyskland, så tjek det lige selv

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-05-15 23:43

Citat
Og vi forstår ikke at så mange danskere fylder så mange trailere op med billigt Slots øl?

Det er jo ikke det eneste du og din kone ikke forstår, så hvad nyt er der i det?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-05-15 00:00

# poten

Æhhhhhh .......... kender du svendgiversen og dennes frue privat ? ellers er det da noget af en udmelding i det offentlige rum.

PS.

Havde du skrevet det om mig og fruen, så var du omgående røget på blokeringslisten.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-05-15 09:17

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-05-15 10:01

Rolig nu,vedikkealt. poten`s IQ,ligger i alfald langt under svendgiversen`s.

Så jeg tror ikke du kan forlange mere af poten.

Han/hun udtrykker sig sikkert efter bedste evne.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-05-15 11:09

Jeg ved ikke hvorfor vi danskere køre til tyskland og køber billige øl, men staten skal bestemt ikke tjene noget som kunne bruges til at få et bedre sygehus bedre plejehjem bedre hjemmeplejer bedre børnehaver og bedre folkeskoler, jeg forstår ikke at mange af disse mennesker som ofte brokker sig over at det hele bliver dårligere og dårligere, samt dyrere og dyrere, men det hjælper åbenbart at slippe for den danske skat.
Og folk er åbenbart ligeglad med at de skal drikke opvaskevand når bare de bliver fulde nok af det og hvad gør man ved sådanne mennesker der ikke engang selv kan se hvor latterligt de opføre sig?
Så er der den danske stat, hvad gør de for at stoppe disse tåbelige ting, det er sku alt for lidt, det er helt sikkert.
Hele dette cirkus køre af sig selv, hvorfor er der ikke nogen danske politikere der prøver at stoppe disse store butikkere syd for grænsen, som har fået så mange små butikker til at lukke og som har fået så mange arbejdespladser nedlagt her i danmark, det er simpelhen noget svinderi især fordi de er blevet valgt til at gøre alt hvad de kan for at hjælpe det danske folk og danmark med at gøre tingene bedre i vores gamle land, men de gør det modsatte, af det de har lovet vælgerne hvad der gør det hele værre er at de bliver sku genvalgt, det vil sige at vi ikke har lært noget af de fejl vi har begået, det er næsten det værste man kan gøre, at man har begået fejl gør ikke noget, men at man ikke lære af dem er utilgivelig.
Med hensyn til poten, vil jeg mene at sådan skriver man ikke hvis man er uenig med nogen og at blande hans hustru ind i denne strid er sku for lavt.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-05-15 12:42

Meget rigtigt, i det du skriver, alan57. Bl.a. dette:
Citat
hvad der gør det hele værre er at de bliver sku genvalgt, det vil sige at vi ikke har lært noget af de fejl vi har begået, det er næsten det værste man kan gøre, at man har begået fejl gør ikke noget, men at man ikke lære af dem er utilgivelig.

Danskerne har generelt en meget kort hukommelse,når det gælder politik. Vi farer op,og hælder en masse gylde ud,lige i situationen. Fjorten dage efter,er det hele glemt....nye ting at tage stilling til.

Ta`nu eksemplet med Simon Kollerup,og hans dobbelte husførelse. Du må kalde mig Franco Nero,om han ikke bliver genvalgt,med et tårnhøj stemmetal. Når man står i stemmeboksen,er hjernen sat på pause.

Et andet eks.: DF vil pludseligt forøge den offentlige sektor,med mange mia. Ikke et ord om,hvor pengene skal komme fra. Jamen,det er jo ikke gamle aviser,der er tale om. Ynkeligt.

At jeg lige nævner SK,er kun fordi han er valgt i mit område. Det kunne lige så godt,være fra borgerlig side. Absolut ingen forskel.

Jeg er allerede kørt træt i nuværende valgkamp.....den ene mere tåbelige løfte,end den anden.
Helt tydeligt,politikerne stadigvæk anser vælgerne,for at være en flok slet tænkkende får.

M.