/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Kædesav og fil..
Fra : mig-selv
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 23-05-15 20:09

Har en EL kædesav fra Park - problemet er min fil er blevet væk? efter 2 år uden brug af saven og jeg kan ikke huske størrelsen på filen (mere ), har kun dette at rette mig efter - og det er selve sværdet på saven:
http://spic.dk/index.php?view=5821432404153

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-15 20:11

Og jeg skal bruge´filen´ til at slibe tænderne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-15 20:48

Du skal bruge en 4mm rundfil

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-05-15 20:49

Den fil jeg har passer sådan set til alle kæder, den er en lille smule konisk, så den kan anvendes på flere størrelser. Det er ikke sværdet der afgør kædestørrelsen, så vidt jeg ved.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-15 20:53

4mm til 3/8 kæde

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-15 20:56

4mm - ved jeg ikke passer til denne kæde, da jeg brugte 4mm på en anden fra H Nyborg model, den var for lille.
Men så kan jeg selvfølgelig bare køber DERFRA op op efter, men det ville være rart, hvis nogen ´lige´ havde det rigtige? mål.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-15 20:58

Citat
Det er ikke sværdet der afgør kædestørrelsen, så vidt jeg ved.

Tror det heller ikke, mere noget med tænderne der trækker kæden - måske.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-15 21:02

Det har ikke noget med tænder der trækker kæden at gøre!

Mål tanden der skærer, den skal passe i tandens runding

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-15 21:09

OK...
Manualen ligger her, men kan ikke finde noget i den:
https://www.dropbox.com/s/etq048ab43z1kip/Park%20k%C3%A6desav.pdf?dl=0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-15 21:11

Citat
Det har ikke noget med tænder der trækker kæden at gøre!

Mål tanden der skærer, den skal passe i tandens runding

Heller ikke lige mig der ´kom´ med den - men den er sikkert nyttig når der skal ny kæde på.

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 50 point
Dato : 24-05-15 08:24

Tag en æske med alm. bor - og find den diameter der passer til savens kæde...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-15 09:29

Citat
Tag en æske med alm. bor - og find den diameter der passer til savens kæde...

Se det var jo skide smart!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-15 12:17

I den virkelige verden til 3/8 kæde bruges ø 5,5
Til kædens størrelse 325 bruges fil ø 4,8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-15 10:52

Citat
Tag en æske med alm. bor - og find den diameter der passer til savens kæde...

Den kræver sgu point.. da den íde kan bruges til mange andre ting også - så må andre altså føle sig snydt

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-15 16:49

Tak for svaret Thomas_Mygind.