/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10 kup
Fra : Eyvind
Vist : 528 gange
10 point
Dato : 20-05-15 14:10

Prøv lige at se her i forbindelse med den nye windows 10:
Citat/
Vil du tillade denne app?
winpreview.catalysis.com
Windows Preview skal bruge din tilladelse til at:
Log på automatisk
Når du logger på med din Microsoft-konto, bliver du automatisk logget på denne app.
Gå ind på dine mailadresser
Windows Preview kan se mailadresserne i din profil.
Du kan ændre disse programtilladelser når som helst i dine kontoindstillinger.
\Citat
Mit spørgsmål er så....................er det mig der læser forkert, eller vil windows bruge mit kartotek til at sende ud til alle dem jeg kender.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-15 01:12

Microsoft vil ikke bruge dit kartotek til at sende uopfordrede mails til nogen, det må de nemlig ikke.
Microsoft kan se en masse om dig og dit brug at styresystemet, det gælder også andre versioner end Windows 10 men de må ikke bruge disse oplysninger til noget, de påstår at dine vaner kan være med til at forbedre styresystemet.
Personlig er jeg mere bekymret for Google og deres "gratis" tjenester, det eneste de tænker på er $ og endnu flere $, så pyt med privatliv bare de kan sælge oplysninger om dig og mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-15 09:57

Du er ikke den eneste der er bekymret ...og med god ret. Microsoft er heller ikke meget for at svare på henvendelser om dette spørgsmål:

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_prog/what-does-microsoft-do-with-my-contacts-list/bab07221-88bb-418b-94ab-c80052f20a19

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-15 17:01

Tak molo---------------------men jeg har slet ikke nogen kontaktliste, for jeg bruger et andet system til dem jeg mailer til.

Det ligner noget med en lillefinger - og så tage hele hånden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-15 17:32

Jeg bruger nu heller ik' den slags nymodens skidt Eyvind: kontaktliste ???

Til gengæld har jeg altid en større samling underligt krøllede papirlapper i lommen med vigtige ting
--men jeg glemmer tit at læse dem
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-15 17:38

Ps. Een af disse sedler bliver jeg dog altid mindet om at jeg har på mig. Den er udstedt påm det lokale spruthus ..med teksten:

JA... Du må gerne gå hjem !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 23:07

Citat
Tak molo---------------------men jeg har slet ikke nogen kontaktliste, for jeg bruger et andet system til dem jeg mailer til.

Nu ved jeg ikke om det er din PC/ MOBILOS (Win 10), men man har trods alt lov til at / UDELUKKE programmer for at komme på nettet og omvendt - og der står jo NETOP? at det er en APP = slet den
Citat
Vil du tillade denne app?
winpreview.catalysis.com

Men den kunne? minde MEGET om den Gamle? fra Adobe? den hed noget andet = men samlede stadig oplysninger og smed dem til Adobe.

Kan ikke lige navnet, men ovn? har vist lige haft et spørgsmål om/ eller i den retning??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 23:18

BTW: så i ikke den udsendelse for et par dage siden (Tema aften???), hvor alle lytter med på ? næsten alle - og det Danske Folketing har vedtaget at US og ? andre ´meget´ gerne må lytte med på vores daglige brug af PC færden = TÆNK hvis de fandt en TEORIST/ Teoretiker/ ADVOKAT der virkelig siger at DET ER SGU FORBUDT i følge (hold da kæft) GAMLE Postregler, /// man må ikke åbne og eller Læse andres breve.
Samt man / TV viste at bare for at slå den Lokale brugs op på nettet = så røg man først HELT til US og så var der kontakt til Brugsen´s hjemmeside, men What rager det almindelige pc brugere og Google, de er langt bagud med at ´sniffe´ hvad andre bruger nettet til

Men så i den ikke/ udsendelsen, SORRY - og alt sammen stammer fra engang de ? påstod at 2 flyvere jævnede et par FLYVESIKRE Twin´ tårne.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 22-05-15 08:22

Med Windows 8.0 og frem bør man oprette ens konto lokalt ved at lade være med at ha maskinen på Nettet første gang man starter den op, og konfigurere Windows.
Det med at ens Windows login = ens Microsoft Live konto er noget snavs, og ja så er det nemmere hvis man glemmer ens kodeord, men hov det er jo bare at oprette en Reset Kodeord disk og du er i kontrol igen.
Min desktop, telefon, tablet skal ikke lave nogen Online (Cloud) Synk af mine data, det jeg ønsker skal holdes i synk sker via hjemme udstyr, ikke Cloud.
Med andre ord så har Microsoft med alle versioner siden 8.0 lavet en Google/Apple på folk som ikke tænker sig om.

PS. Cloud og Kryptering, Mange Cloud services skriver de ikke kan læse dine data da DERES APP kryptere dine data før de sendes til dem !!!, øh hvem er det lige som har lavet koden som kryptere (de kan ikke læse ens data )