/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Plastrør der synker i vand
Fra : mig-selv
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 19-05-15 21:05

Citat
Plastrør der synker i vand

Så på nettet nogle ´malle/ fiske´ huler af plast, som ikke droppede op til overfladen.
Dem jeg så var af den ´rillede´ slags der bliver brugt som beskyttelse uden om andre / plastslanger til brugs-vand - fjernevamre.

Gode forslag til den slags.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-15 21:18

Der er noget som hedder rør i rør.
Der er bla.a beregnet til vandinstallationer hvor det inderste rø kan udskiftes selvom det ligger under gulvet.
Men jeg skal se om der ligger en stump et sted så jeg kan prøve om yderrøret "flyder".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-15 21:26

Næ det har jeg ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 21:28

Citat
så jeg kan prøve om yderrøret "flyder

Tak-tak, bare du ikke selv laver en ´flyder´ mens du er igang.

Har selv de for mig sorte beskyttelses rør til mine radiatorer, men syntes ikke lige jeg vil til at klippe i dem.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 19-05-15 22:33

De fleste PVC-typer synker i vand. Men mallen er totalfredet heromkring, så lad være med at fiske efter den. Ellers kunne man bruge den slags drænrør, der ligner et forvokset rørirør og har en masse små sihuller.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-15 00:25

Citat
Men mallen er totalfredet heromkring

Nu er det nok til det ´lokale´ damhus jeg søger ? bolig - du kan se en enkelt / DAME malle her, hanne er optaget med æg fra 4 andre + billedet er et par døgn gamle.. = fra et andet spørgsmål om ? lim..

http://spic.dk/index.php?view=1981432074124

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-15 00:26

Citat
kan se en enkelt / DAME malle her

1 Gul plet nederst til venstre..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-15 09:01

Er det fordi den spiser af de gule svampe som ligger ved siden af, at den har så flot en farve.

Alle disse forslag, er til fri afbenyttelse mod et mindre gebyr:

Syrefast stålrør.
Plast æske med låg og sten i bunden, så den bliver nede.
Støbe beton med hulrum.
Bore hul i en lavasten.
Glasrør
Lave et glashus. (Dog ikke hvis du selv kaster med sten.)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-05-15 11:29

Som nævnt; de fleste PVC-rør synker. Ellers kan man støbe en smule gips eller cementmørtel i bunden af andre plastrør, blande en tyngdemasse af tokomponentlim og grus eller på anden vis svække flydeevnen.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 22:00

Tak for svaret pbp_et.
Citat
Er det fordi den spiser af de gule svampe som ligger ved siden af, at den har så flot en farve.

Så ville jeg i ´skoven´ og plukke ? blomster (farvestoffer)...til andet end fisk.
Næ, det er gule sten fra Klim Strand, og så elsker jeg fisk der ikke bare står (BLOP/ blyp) og sér kedelige ud.
De har ellers gemme steder nok, men DEM kan jeg ikke lige uden videre kontrollere - for æg/unger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 22:03

Citat
for æg/unger.

Og det er heller ikke ´stenbidere´ som jeg vil smøre en æggemad med..