/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Miljøtillæg
Fra : omahexen
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 14-05-15 17:04

Da jeg desværre,har været lidt for tit på værksted,har jeg lige et spørgsmål,hvorfor står der altid på regningen"miljøtillæg til korrekt bortskaffelse",Er der omkostninger til værkstedet,hvis de f.eks.skal skrotte et hjulleje,eller en knækket fjeder,efter min mening,er det metal uden miljøbelastende stoffer.Jeg tror,at det er en standardformular,hvor de henter lidt ekstra i kassen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-05-15 18:11

Alt hvad der kommer fra en bil er næsten giftigt, og det (og andet/jern) skal værkstedet betale for at få hentet som farligt affald - ikke som i gamle dage hvor man smed det hele skraldespanden

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 14-05-15 18:22

Ok,man kan selvfølgelig ikke smide det hele i "skraldespanden"Men et leje,som vejer ca.400gr.kan det vel ikke koste 30,00kr.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-05-15 20:53

Citat
Men et leje,som vejer ca.400gr.kan det vel ikke koste 30,00kr.

Næppe, men tror værkstederne/staten har lavet et gebyr der bare hedder 30.- for al afskaffelse af sådant, det gav jeg også for 10 år siden for at få skiftet et dæk på en scooter, jeg spurgte så om jeg ikke bare kunne tage dækket med hjem, men nej beløbet skulle betales, selv syntes jeg det er latterligt men regler er regler.
Men spørgsmålet er så, om alle værkstedregninger bliver opkrævet eller det kun er ved udskiftning af dele, jeg laver selv det meste så jeg er ikke inde i det - men kunne godt blive TOSSET over et ekstra gebyr for udskiftningen af en ? pære.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 15-05-15 15:48

Der er omkostninger ved miljørigtig bortskaffelse af olie, bremsevæske, dæk etc. og derfor deler man det sandsynligvis ud på samtlige kunder.
Så kan man altid diskuttere om det er fair, eller den enkelte hellere vil have en kodyl regning for afhænding af gamle dæk, spildolie eller hvad det nu måtte være.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-15 00:17

Gamle dæk er ikke en udgift . Ved køb af nye dæk afkræves en afgift , som er betaling for bortskaffelsen. Så der er betalt for dem en gang.
Miljøafgift er blot en post som øger værkstedets indtjening.