/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 7 startknap på Win 8,1 Hvordan ?
Fra : EiHaBr
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 13-05-15 01:32

HEJ
Et spørgsmål jeg tror der før er skrevet om, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det alligevel.
Jeg har win 8,1 og vil gerne have win 7 startknap på proceslinien, kan det lade sig gøre.
Jeg syntes jeg har ledt efter det, men vejledningen starter med, at man skal gå ind i start og det har jeg jo ikke. men det burde da være nem nok hvis det findes. Men jeg har fået installeret en hurtig slukknap på proceslinien, det virker da fint og er rart.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-15 01:55

Du kan installere Classic Shell det er et program som kan få din Windows til ligne tidligere udgaver, jeg havde programmet i kort tid men afinstallerede den igen.
Det kan måske være en hjælp indtil du lærer de nye styresystemer at kende.
http://sourceforge.net/projects/classicshell/
Verden udvikler sig hele tiden og det gør styresystemer også, Windows 8 er så forskellig i forhold til tidligere udgivelser at mange mindre øvede brugere har svært ved at lære at bruge den, personlig bryder jeg mig ikke om at installere et unødvendigt program for få computeren til at ligne noget gammelt, men smag og behag er som bekendt forskelligt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-05-15 07:33

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/change-the-start-menu-to-classic-view

Ændring af menuen Start til klassisk visning
Den Klassiske visning af menuen Start er muligvis velkendt, hvis du har anvendt tidligere versioner af Windows.

smag og behag er som bekendt forskelligt
Sådan er der jo så meget.
Den synes jeg nu er bare så god, så er man på hjemmebane igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-15 09:24

http://www.classicshell.net/downloads/
Vælg den engelske (installationssprog)

I opsætningen (settings) kan du gøre den til Dansk, når du har installeret Classic shell.

Som du kan se her:
http://www.classicshell.net/translations/
lidt nede af siden.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-05-15 07:35

marken84 det er ikke få at kommer "efter dig" men har set du flere gange har lavet denne henvisning, prøve venligst dine anbefalinger eller læs lidt mere på dine links.

Det du henviser til omhandler Windows Vista og hvordan man kommer tilbage til "klassisk visning" og fra Vista betyder dette tilbage til XP måden.
Når folk skriver om "Win 7 Startknap" snakker de om 2 ting
1. Windows 8.0 har ikke noget Windows Ikon i hjørnet (Start Knappen)
2. På Windows versioner før 8 kom der en "Start Menu" når man trykkede på "Start Knappen", i Windows 8.1 kommer Start APPS (Start Skærmen)

Både Windows 8.0 og 8.1 har slet ikke noget Start Menu installeret som Program, hvorfor du ikke bare kan slå det til.

Men der findes tilføjelses programmer så som http://classicshell.net/ som tilføjer en "Start Menu" og for Windows 8.0 også en "Start Knap".
Classic Shell tilføjler også Classic Explorer (Classic Stifinder), da også her har Microsoft lavet en del om, som "driller" mange.

Når andre stiller PC spørgsmål så er det vigtigt at sætte sig i deres sted, for mange kender ikke de rigtige betegnelser, hvorfor man bør læse mellem linerne og finder ud af hvad de mener og hvad det i virkeligheden er de sidder med.

PS. det er også grunden til mange af os skriver tilbage de beder skrive lidt flere detaljer om deres "problem"

Undskyld Eigil, ovenstående skulle lige ind.
Vil anbefale dig at gøre som O.V.N & Eyvind skriver at installere ClassicShell, og på tros af hvad O.V.N skriver om man ikke bør lave om på den nye måde, og bare blive ved med dette. For ja selv Microsoft har forstået de har været på den gale kurs for Desktop bruger med mus, dette ses tydeligt. Først med 8.1 kom "Start Knappen" tilbage, og med version 10 kommer "Start Menuen" tilbage, dog lidt tilpasset [hvilket er en meget bedre måde at få nyt ind]

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 14-05-15 16:57

Rigtig flot svar JegErHer. Jeg kan ikke rigtig huske, hvad jeg lavede med min 8.1 Bærebar 17 tommer, kort efter jeg købte den, det kan jo være et problem jeg har desværre.
Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at hvis jeg højreklikker på de grønne vinduer på proceslinien helt til venstre, der hvor kloden start altid sad før, - så får en en fin menu med slumre, sluk, genstart, stifinder og mange flere, så det er jo godt, og derudover lavede jeg engang en hurtig sluk rød firkant knap på proceslinien, den er rart, hvordan kan jeg ikke huske. Hvis jeg klikker højre kommer jeg om til alle de nye apps, - dem bruger jeg næsten aldrig, - et lille spørgsmål - lægges der altid en ny app her, for jeg har godt nok mange på disse sider.
Så nu tror jeg at jeg har svar på det jeg efterlyste, jeg troede jeg skulle have globusen for at få disse menuer frem.

Mange tak.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-05-15 17:05

Har du ikke lagt nogen anden startmenu/shell på. så får du Start Skærmen med valgte prgrammer, trykker du så på pilen nede venstre højner får du alle programmer/APPS, og på disse kan du højre klik ok vælge om denne start tilføjes til valgte programmer eller sættes på proceslinien (taskbar).

Hvordan du har fået din 8.1 til at se ud som en 8.0 (altså uden flagget/logo knappen, ved jeg ikke, men det kunne jo være du havde fået installeret en startmenu/shell uden at kunne huske det.