/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tændingsjustering Mazda 323F
Fra : Steenk1
Vist : 246 gange
85 point
Dato : 10-05-15 17:30

Jeg er den heldige ejer af en Mazda 323F 1,5i DOHC fra 1998. Jeg er ved at justere tænding og der noget der undrer mig. Jeg synes der to tændingsmærker på remskiven. Kan det passe og hviilket et skal jeg i givet fald bruge ?

M.v.h. Steen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-15 20:25

Den der hedder topdødpunkt TDP, er jo når stempelet er i top, og den skal din lampe blinke på når du har sat din tændingspistol til nummer 1 tændkabel, og indstillet pistolen til det antal krævede grader. (advance) Feks. 10 grader, eller hvad bogen nu siger.
Du har selvfølgelig taget vaccumslangen af strønfordeleren.
VH Palle

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 10-05-15 21:06

Hej Palle. Der er ingen vacuumslange på strømfordeleren. Jeg tror tændingsforstillingen er elektronisk. Jeg ved godt hvordan man bruger en tændingspistol :). Mit problem er at der er to mærker på remskiven. På blokken er en fin skala med af både TDC og 1 til 10 grader. Så mit problem er hvorfor der er to mærker på remskiven og hvilket et jeg skal gå efter. Jeg ved forøvrigt heller ikke om jeg kan frakoble tændingsforstillingen ved at tage et stil af på strømfordeleren eller om det overhovedet er meningen