/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar gamer PC
Fra : Niller61
Vist : 1351 gange
100 point
Dato : 07-05-15 22:14

Hej Min søn er lige blevet konfirmeret og vil gerne bruge nogle af pengene på en bærbar gamer PC, han vil max bruge kr. 8000.- hvad og hvor skal han købe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-15 07:47

Desværre: En ordentlig bærbar gamer-bærbar koster ikke under 15.000 kr.

http://www.velocitymicro.com/raptor-mx70-gaming-laptop.php

Prisen er 1.999 $ + evt. tilkøb af 'indmad' og mus ..og så kommer det løse ...told, forsendelse.

..og det er faktisk et billigt tilbud.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-05-15 15:49

Gamer PC og Gamer PC er mange forskellige ting, man kan godt få en ok PC til 8000 der kan spille spil, f.eks:
http://www.computercity.dk/pcer/brbarepcer/17/acer-nx-mqred-018-119200

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-05-15 17:49

Hvis han kan finde 1000 mere på budgettet kan han få:
https://www.dustinhome.dk/product/5010807177/rog-g771jm

Hurtigere processor, hurtigere grafik, og nok så vigtigt, ren SDD harddisk.

Kommentar
Fra : Niller61

Dato : 08-05-15 18:04

Jeg tror godt han kan finde kr 1000.- mere men så når vi vist også max. grænsen, han har lidt kig på denne hos elgiganten som er sat ned fra kr. 8999.- til kr. 6499.- er der nogen der kender noget til denne model. Han spiller mest cs-go og league of legends.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-05-15 18:28

Niller61, du glemte vist linket til den fra el-giganten.
Man kan generelt ikke stole på før-efter priser, man er nødt til at sammenligne specifikationer.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-05-15 18:33

Hvis det er denne fra el-giganten der er tale om:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXMQRED046/acer-aspire-nitro-vn7-791g-17-3-sort

Så er den på mange måder den samme som den jeg linkede til fra computercity. Der er dog kun almindelig harddisk, den fra computercity har også SSD. Men til prisen er den fra elgiganten fin, hvis man kan leve uden SSD.

Kommentar
Fra : Niller61

Dato : 08-05-15 18:49

Ja, fun2 det er den rigtige du har linket til. er ikke så god til at hjælpe ham med dette køb, hvad er forskellen på de to nævnte harddiske og er SSD nødvendig til de spil han spiller?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-05-15 19:06

Mens han spiller betyder SSD ikke så meget. SSD er primært en fordel ved at den starter hurtigere op når han tænder eller den går fra dvale, er hurtigere til at starte programmer og computeren bliver også lidt lettere og varmer ikke så meget. Selv om SSD diske er rare at have, er det nok ikke prisforskellen værd i dette tilfælde. Så måske skulle i smutte en tur i elgiganten.

Men måske skal han lige overveje om det er 17 tommer skærm han vil have. Den fylder og vejer en del, hvis han skal slæbe den med i skole hver dag. Måske skulle han se på en 15 tommers, med en løs skærm (+ mus & tastatur) til når han skal spille.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 08-05-15 19:59

For 8000 kr får man rigtigt meget gamer bærbar.

Prøv at se her om der er noget der kan friste:
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?processor-type=%5BCore+i7%5D&grafikprocessor=%5BNVIDIA+GeForce+940M%2CNVIDIA+GeForce+940M+%2F+Intel+HD+Graphics+5500%2CNVIDIA+GeForce+GT+750M+%2F+Intel+Iris+Pro+Graphics%2CNVIDIA+GeForce+GT+755M%2CNVIDIA+GeForce+GTX+850M%2CNVIDIA+GeForce+GTX+850M+%2F+Intel+HD+Graphics+4600%2CNVIDIA+GeForce+GTX+860M%2CNVIDIA+GeForce+GTX+860M+%2F+Intel+HD+Graphics+4600%2CNVIDIA+GeForce+GTX+870M%2CNVIDIA+GeForce+GTX+880M%2CNVIDIA+GeForce+GTX+950M%2CNVIDIA+GeForce+GTX+960M%2CNVIDIA+GeForce+GTX+960M+%2F+Intel+HD+Graphics+4600%2CNVIDIA+GeForce+GTX+970M%2CNVIDIA+GeForce+GTX+980M%2CNVIDIA+Quadro+K620M+%2F+Intel+HD+Graphics+5500%5D&count=100&sort=TotalPrice&rlm=List

Ellers vil jeg også sige at "Nitro"-tilbuddet fra Elgiganten se lovende ud.

Kommentar
Fra : Niller61

Dato : 09-05-15 12:39

Tak for de mange gode råd. Vi var lige et smut i Elgiganten da de kører et tilbud på denne http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/MSIGP702PE287/msi-gp70-2pe-287ne-17-3-gaming-laptop
De havde den så ikke på lager før mandag, ekspedienten anbefalede denne http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80K80002MT/lenovo-flex-2-pro-2-i-1-15-6-sort

Fordelen ved disse to frem for den vi tidligere har kigget på er jo at de kun vejer ca2,3-2,5kg frem for 3,0kg da jeg tænker at han fra 8. klasse skal have den med i skole.
Jeg har førsøgt at sammenligne disse tre modeller, mener fatter jo ikke en bønne, håber en eller anden kan fortælle hvad jeg skal råde ham til. Her er link til sammenligning. http://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Start?products=MSIGP702PE287@store-elgigantenDK|LE80K80002MT@store-elgigantenDK|ACNXMQRED046@store-elgigantenDK

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-15 14:04

Desværre er der ikke nogen entydig facitliste. Hvis han skal bruge den til skolebrug, synes jeg også at en 17 tommers, der vejer 3 kg er for meget.

Af de tre ville jeg afgjort vælge Lenovo. Det er den letteste og den har en SSD harddisk på en fornuftig størrelse. Grafikkortet på de tre er det samme, bortset fra at Lenovo har mere dedikeret ram til grafikken. Selv om Lenovoen på papiret kører lidt langsommere (2,2GHz mod 2,5 og 2,9) er det en nyere generation I5, så ydelsen på den er sandsynligvis sammenlignelig med de andre. Den har en mindre skærm ja, men det ser jeg kun som en fordel til skolebrug. Hvis han bliver træt af det til spil, kan han anskaffe en extern skærm, de så vil være endnu større end de 17 tommer de andre har.

Godkendelse af svar
Fra : Niller61

Dato : 10-06-15 08:36

Tak for svaret fun2. Vi fulgte dit råd og nu har jeg en rigtig glad søn