/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilke sikkerhedsprogrammer til WIN 8,1
Fra : ara
Vist : 785 gange
50 point
Dato : 07-05-15 19:53

Hej.

Da min datter får sin bærbar pc imorgen med win 8,1 vil jeg gerne høre hvilke gratis programmer vi skal ligge på den for ikke at få virus og lign.

Vi har gode erfaringer med AVG, men hvad med spam, mailware og hvad det ellers hedder.

Er de programmer der er installeret på win 8,1 tilstrækkeligt?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 07-05-15 20:05

AVG og en GOD Firewall - holder det meste ude, Samt Mallwarebytes.

Ellers er der Returnil eller Comodo time maschine, så man bare skal genstarte og systemet er rask igen:
https://www.comodo.com/resources/home/newsletters/apr-10/geekbuddy-recommends.php

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-15 20:07

http://www.returnilvirtualsystem.com/products
Har indbygget AV men tror ikke rigtigt på det..

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 08-05-15 00:22

Der ER jo indbygget Windows eget >Microsoft security Essentials....
som minimum kommer det i noget opdatering.
Jeg bruger ikke andet, og koster intet, forstyrrer ikke, men tager det den skal...
så hvorfor tage andet, som kan gå hen og konflikte med denne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-15 11:52

Den værste sikkerhedstrussels er brugeren, selv de bedste programmer kan ikke holde malware og virus ude hvis ikke brugeren tænker sig om.
Windows 7 - 8 - 8,1 har en udmærket firewall indbygget, den indbyggede antivirus dumper i alle test så det vil være en god ide' at skifte den til et anerkendt godt program og det kan godt et gratis program, eksempler kan være
Avast som er god til at beskytte men giver en unødig masse larm når den tror den finder et eller andet skidt, eller det gjorde den da jeg brugte programmet

AVG er også blandt de bedste gratis, jeg kender den ikke fra andet end det jeg har læst og der ligger den blandt de bedste 5 i test

vinderen når der testes gratis antivirusprogrammer er ofte Bitdefender og det er den jeg bruger, det er den nemmeste at bruge: installer programmet og opret dig som bruger så mærker man ikke meget mere til det program, der kommer en lille popop engang imellem når der er foretaget en fuld scanning og meget sjældent en besked om programopdatering som kræver genstart:
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html
Bitdefender har også et "trafiklys" som viser grøn eller rød ud for søgeresultater, lad være med at klikke på linjer ud for det røde lys:
http://www.bitdefender.com/solutions/trafficlight.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-15 09:01

Havde selv et grimt Virus angreb for år siden og der var AVG på toppen, det fangede det ikke ved ankomst men efterfølgende - det lå desværre på samtlige diske som så gav virus på PC når de blev tilsluttet, men jeg fik dem trods alt fjernet ved at scanne samtlige diske og netværk.

Og når vi snakker ´snavs´ på PC, så er det mest almindelige Adware og ikke virus, og der er MallwareBytes sikkert den bedste, den burde også kunne holde den såkaldte Politi virus ude, hvis programmet er opdateret og KUN i PRO udgaven - min har desværre ikke kunne klare det arbejde, sikkert fordi jeg ikke opdaterer konstant, får jeg fejl og mangler, så klikker jeg bare på en knap og alt er normalt igen.
https://www.youtube.com/watch?v=qeP920i3c5s
Comodo Time, virker på samme måde.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-05-15 09:58

Mth. Mallwarebytes siger du hermed at den gratis version ikke er god nok, og at man skal have købe versionen for at være sikker?

Hvad er den "såkaldte politi virus" ?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 09-05-15 10:07

Jeg har også prøvet at blive oversvømmet af adware, som invaderede min pc, til trods for indbygget windows security essentials og adblock. Hver gang jeg var på nettet, dukkede der op på næsten alle sider i form af små ikoner, der lagde sig rund om i teksterne, så de lignede fodnoter eller henvisninger, men det var annoncer. Jeg forsøgte så med Super Anti Spyware gratis version, den tog det hele, og den er jeg fortsat med. Den er meget enkel og let at bruge, også hurtig, og man ser resultatet efter få minutter. Der er næsten altid fangst i form af nogle få adwares.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-05-15 10:21

Kender godt til super anti spyware. Har selv brugt den i flere år på min pc, og den har også fanget en masse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-15 20:15

Citat
Mth. Mallwarebytes siger du hermed at den gratis version ikke er god nok, og at man skal have købe versionen for at være sikker?

Hvad er den "såkaldte politi virus" ?
Den gratis udgave af Malwarebytes Antimalware er lige så god som købeversionen til at finde og fjerne virus og andet uønsket skidt på computeren, købeversionen giver en beskyttelse hele tiden og blokerer en del internetsider som er kendt for at sprede malware og virus og den giver en vis beskyttelse mod at den berygtede politivirus som er en meget ondskabsfuld virus, den blokerer computeren fuldstændig så den ikke kan starte og den er næsten umulig at komme af med, du kan se mere om den på Ekstra bladet og andre sider:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article3987327.ece
http://www.2-viruses.com/remove-politi-kongeriget-danmark-virus
jeg har aldrig selv set en computer som er ramt men som du kan læse er den svær at komme af med

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 26-07-15 15:02

Tak for svaret mig-selv.