/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Er telesalg fra Indien dyrt i teletid?
Fra : cristian2
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 30-04-15 16:24

Min lillebror mener at han kan gøre sin forretning større ved at skabe telefon-leads til nye kunder. Han sælger konsulentydelser og vil have en phoner til at ringe et hav af danske virksomheder op for at høre, om de står og skal bruge en konsulent. Han regner med, at der er bid i 1 ud af 200 tilfælde (om de så vælger ham som konsulent er selvfølgelig næste udfordring). Han kan ikke passe sit arbejde hvis han selv skal ringe, og han har ikke råd til at sætte et dansk phoner-firma til det. Derfor overvejer han at hyre en inder, som derved skal sidde i Indien og ringe rundt til danske virksomheder. Men det mener jeg ikke kan svare sig. For han vil da få en alt for stor telefonregning. Eller hvad? Er der en måde hvorpå man kan ringe fra Indien til danske virksomheder uden at det koster en bondegård? En særlig roaming-aftale. Via nettet? Eller på en anden måde?

Tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 60 point
Dato : 30-04-15 17:09

Citat
Derfor overvejer han at hyre en inder, som derved skal sidde i Indien og ringe rundt til danske virksomheder.

Rigtig god idé:
Hello i call from india, i seee ju hav problem on ju computer, i help fix ju computer.
Hvor mange tror du der gider spilde sin arbejdstid med en inder der ringer?

Citat
Er der en måde hvorpå man kan ringe fra Indien til danske virksomheder uden at det koster en bondegård?

Flere metoder, f.eks kan du jo ringe via et callcenter i sverige, det er der nogle firmaer der benytter sig af.
Du kan også benytte et callcenter i danmark, det er der også nogle der benytter sig af.

Et lille simpelt eksempel på hvad der er muligt:
IP-Telefoni, du tager en ip-telefon (eller en softphone) og giver den et dansk nummer, den er jo ligeglad med hvor i verden den er, den ringer stadig med det danske nummer du har givet den.
Du kan jo også tage et kig på Skype-Out, det er ret billigt: http://www.skype.com/en/features/call-phones-and-mobiles/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-04-15 21:33

Jeg kender intet til billigt telesalg i Indien,

men min søster har bønebørn i Californien,
som hun hver aften taler med, gratis via skype.

Og så lige et alternativ, vore venner er hver vinter på Gran Canaria,
og så taler vi sammen, også gratis, via ipad.

Ved ikke om det også gælder Indien, men hvis man i Europa begge har ipad,
kan man snakke gratis sammen, og man kan oven i købet vende sin ipad rundt,
og se, ikke bare de personer man taler med, men også omgivelserne.

Det ynder min ven at gøre om vinteren, når vi fryser og han soler sig,
så viser han os den strand, som vi lavede gymnastik på, for år tilbage i Puorto Rico...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-15 08:40

Handler spørgsmålet ikke lige så meget om arbejdskraften = en person til en lille timebetaling + billig telefoni ?
Ingelein.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-05-15 13:38

1:200 .. det tror jeg er meget optimistisk. En uopfordret telefonsamtale giver IKKE nye kunder .. tvært imod!
"Kunsten" er, at få en kommende kunde til at ringe TIL ham, men det er nok den sværeste opgave i Danmark.
Den bedste løsning er: Netværk, netværk og netværk.
Det påståes, at kontakten til Obama (og alle andre) ligger 5 x netværkere fremme. Den første person i "kæden" er MEGET svær at finde.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 01-05-15 14:06

Citat
1:200 .. det tror jeg er meget optimistisk. En uopfordret telefonsamtale giver IKKE nye kunder .. tvært imod!

Det handler ikke om at sælge fra Indien. Det handler om at lave leads. Dvs. "Er I p.t. i gang med at søge efter en konsulent?" spørger phoneren virksomheden. Hvortil langt de fleste vil svare "nej". Men de få, der vil svare "ja", bliver videregivet til min bror, som ringer pågældende op og forsøger at få et møde i stand.

Men det var sådan set ikke dét spørgsmålet handlede om. Men om dette teknisk kan lade sig gøre og om det prismæssigt vil blive for dyrt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-15 14:48

Det kan lade sig gøre og det bliver dyrt, med mindre du bruger den kendte metode som mange Indere og andre bruger.
Nemli.
Ring op og læg på efter et ring..........................så ringer modtageren op til Indien.

Ps. Min svigerinde's søster bruger denne metode når der ringes op og tales dårligt engelsk.
..........................................Fuck you og smækker på...............................

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-05-15 17:07

Du må lige "løfte sløret" og fortælle HVAD din bror kan tilbyde?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-15 18:38

Det lyder helt modsat, forkert, at din bror skulle kunne tilbyde billige tilbud fra Indien.

En af mine venner har gode kontakter der, med meget billige møbler, tørklæder og andet,
engang købte han en meget let cykel sadel, i stedet for selv at tabe sig et par kilo,
og hans indiske venner sagde: I indien kan du købe 4 nye cykler for det du har betalt for en sadel.

Og det ved du måske, mange førende danske firmaer får lavet billigt regnskab, netop fra Indien.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 02-05-15 09:59

Citat
Det lyder helt modsat, forkert, at din bror skulle kunne tilbyde billige tilbud fra Indien.

Det har han på ingen måde tænkt sig. Han har tænkt sig at få en phoner i Indien til at finkæmme en række af danske virksomheder for om de p.t. står og har brug for en økonomi-konsulent som ham. Og det er måske kun én ud af hundrede, der ikke har en sådan konsulent i forvejen, eller har behov for det. Men der er så denne ene procent tilbage som svarer "Jo, vi er faktisk i gang med at undersøge, om der er én som kan hjælpe os på det område". Herefter sender phoneren pågældende firmas telefonnummer til min bror (i Danmark), som efterfølgende ringer den danske virksomhed op og tilbyder sig. Dermed undegår han at bruge al sin tid på at skulle ringe til 99 virksomheder for at finde den ene som er værd at kontakte. Nu håber jeg ikke det kan misforstås længere .

Jeg går ud fra at forummet ikke ved, hvordan man finder ud af priser, tekniske konstruktioner, henvisning til teleselskaber, hjemmesider eller andre der kan svare på spørgsmålet, siden der ikke er kommet nogle konkrete forslag.
Men tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-15 11:01

Tja det er jo lidt sjovt, at en økonomi konsulent ikke har fod på økonomien, omkring noget så simpelt som telefonsalg / markedsføring.
Men ok - et sted skal man vel begynde.

Ps. Hvordan går det med dit firmalogo og hjemmeside.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 02-05-15 15:23

cristian2
Noget kunne tyde på, at din bror skal deltage på et iværksætterkursus. UDEN en total forretningsplan, er der MANGE ting, som kan gå galt!
Jeg har selv deltaget på et 4 uges kursus. Havde en "knaldhamrende" god idé, men efter ca 3 uger, måtte jeg indrømme, at mine planer var "håbløse".
Start med en SWOT analyse, som kan tage LANG tid at lave. 15 ud af 20 medkursister stoppde "drømmene" efter denne analyse.
Du må ikke opfatte mig, som en negativ pissimist .. men er der ikke styr på tingene, kan man på rekordtid opbygge en gæld på 300 - 500.000 .. og det var her jeg trak "følehornene" tilbage .. heldigvis.
Jeg har nu på andet år forsøgt at tilrette idéen efter markedet .. men "kunderne" er skeptiske. SMEérne vil ganske enkelt IKKE tro på, at jeg kan hæve bundlinien med minimum 100.000 kroner om året .. mod at de investerer 4 - 5.000 kroner om året. (løbende)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-15 20:02

Ja, helt enig, og som det fremgik af mit sidste indlæg om billige priser i Indien,
det er jo et kæmpe stort land, også med meget store forskelle i udddanelse og lønkrav.

Så hvis du/I finder en der kan telefonere forståeligt til Danmark
vil vedkommende næppe være særlig billig.

Jeg er flere gange blevet ringet op af nogen, der påstod at de kom fra Microsoft og andre,
på et gebrokkent engelsk, der straks afslørede dem. Det vil måske også gælde den billige inder?

Ellers er det mest danske studerende der ringer, for at sælge forsikringer eller andet,
og tjene lidt til studierne, måske var det noget for din bror, frem for usikre indien??

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 02-05-15 21:34

Tak for jeres indklæg. Jeg er ikke helt uenig i det hele og jeg lader ham se jeres svar!

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 02-05-15 21:35

Tak for svaret EXTERMINATOR.