/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bruge tablets i haven
Fra : amandaKanDu
Vist : 1084 gange
500 point
Dato : 30-04-15 11:46

Hej,
Jeg leder efter en tablet der kan bruges i haven i skarpt lys. Den skal bl.a. være god til at læse e-bøger på.
Købte en Medion for nogle år siden, og den duer slet ikke udenfor - kan intet se.
Gode råd og forslag søges - tak!
mvh. amanda

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-04-15 12:10

Du kan jo ikke ophæve de fysiske love vedr. lys og mørke - sæt dig i skyggen hvis du skal læse på en skærm.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-15 12:23
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-15 12:26

Ps. Altså: SAMSUNG !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-04-15 12:33

På min ipad er der en indstilling, skærm og lysstyrke,

jeg læser ikke udenfor og har ikke selv brugt den,
men selvfølgelig kan apple også justere lysstyrken.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 30-04-15 12:59

Det eneste der rigtigt duer til at læse e-bøger med udendørs er en rigtig e-bogslæser med e-ink skærm teknologi. Jo mere lys jo nemmere er det at læse skærmen.
De duer så tilgengæld heller ikke til andet.
Læs fx her: http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/digital/stor-test-e-bogslaesere&
Jeg har selv en PocketBook Touch Lux som jeg er vældig glad for.
/Janus

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 30-04-15 13:49

En Kindle er rigtig god at læse på, men kan så også "kun" bruges som e-bogslæser. Jeg mener dog at udvalget er ret begrænset, hvis der læses på dansk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-15 08:07

svendgiversen -> Praktisk talt alle smartphone's og tablet's har indstillinger for skærmens lysstyrke ...uanset fabrikat
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-15 11:21

Mener at have set et såkaldt filter til at lægge på tlf, men om det virker til dit behov?
http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=22390402

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 02-05-15 10:20

Tak for alle jeres tilkendegivelser.
Jeg har allerede 3 ebogslæsere bl.a. Sony og Kindle, som jeg er rigtig glade for, men de er ikke gode at gå på nettet med.
Problemet er, at hos E-reolen kan ebøger nu kun streames og ikke downloades mere når man låner.

Det jeg ikke kan greje er, at man har udviklet tabletter til at have med overalt, men hvorfor kan man så ikke sidde ude om sommeren og bruge dem uden at skulle fjumre med div. indstillinger?
Det er grunden til at jeg søger en tablet som kan bruges overalt. Findes der nogen der kan det?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-05-15 11:24
Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 02-05-15 13:26

Nåe sådan, ja det er ærgeligt at ereolen ikke længere understøtter muligheden for at overføre de lånte bøger til rigtige ebogslæsere.
En Google søgning på: android e-ink tablet
giver en del hits på mere eller mindre eksotiske dimser, som jo så skal have wifi og mulighed for at køre ereol appen.
Håber du finder noget brugbart.
Yotaphone https://yotaphone.com/dk-da/ burde kunne bruges!
/Janus

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 09-05-15 10:18

Ærgerligt at solcomputer er et amerikansk firma. Der kommer både told og importmoms oveni prisen, så det skal man være opmærksom på. Derudover tager Postdanmark ca. kr. 275 i gebyr for at bearbejde afgifterne.
mvh. Amanda

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-15 12:05

amandaKanDu ->
Citat
Der kommer både told og importmoms oveni prisen, så det skal man være opmærksom på. Derudover tager Postdanmark ca. kr. 275 i gebyr for at bearbejde afgifterne.

INTET i livet er gratis ...det KOSTER; at komme i Paradis
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-05-15 11:44
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-05-15 11:49
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-05-15 11:55

Kort det findes ikke, Samsumg er det tætteste du kommer på sådan en device, og i direkte SOL er den standig ikke læse venlig, og slet ikke Browser/Internet venlig.

SOL Computer
Citat
SPECIFICATIONS: Processor: Intel Atom N570 1.66 GHz Operating System: Windows 7 Memory: 1GB DDR3 (supports up to 2GB) Graphics: UMA of Integrated Graphics 200MHz/DirectX9 Hard Drive 8/16/32 GB Display: 10.1" LED-Backlit 1024x576 USB Ports: 2 LAN: 10/1000Mbps Fast Ethernet/Wi-Fi or 3G G-Sensor: detects screen rotation and orientation Web Cam: 1.3 Mega Pixels Weight: 1.98 lbs. Dimensions: 10.6”w x 6.9”d x 0.5”h Battery: Internal 3Cell 3100mAH Polymer Battery Pack Warranty: 1 year

"Display: 10.1" LED-Backlit 1024x576", laver opløsning og samme fremgang som Samsung
Og Windows 7 med 1GB ram (max 2), nej tak det er mit liv forkort til.

Ved Backlit skal du ha et lys som er flere gang kraftigere end Solen, og hvis muligt ville dette et sluge strøm og blive meget meget varmt.
Hvorfor eBOOK bruger e-INK

Hvor meget kan du se med SOLEN i øjnene eller for den sags skyld bare en lomme lygte.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-05-15 12:18

Du kunne bære paraply eller gå med kasket

Mon her findes en?
http://www.sensorecs.dk/512/tablet-pc-7

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-05-15 15:55
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-05-15 18:38

Hej
På min Ipad Air kan jeg fint læse e-reolens bøger ude i haven - Den har som andre har nævnt nat/dag indstillinger og alt indimellem. Du kan også downloade e-bøger fra E-reolen - både android og Appele tablets.
Ingelein