/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kursus / arbejdstid ??
Fra : taliskoko
Vist : 358 gange
300 point
Dato : 27-04-15 14:54

En kollega fortæller mig der ligger en EU dom på at alt kursus ifbm. arbejde tæller som arbejdstid !

Altså, hvis man er på kursus en fridag tæller det som arbejdstid(37 timer) ?

Men hvor finder jeg det henne ??? Er der en klogere herinde der ved det ??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-04-15 19:45

Hvad sker der med min fridag når jeg er på kursus?

I arbejdstidsreglerne er det aftalt, at deltager du på kurser arrangeret eller godkendt af Optikerfagets Fællesud­valg, så indgår kursusdagene i din arbejdstidsplan med det antal timer, du er på kursus, dog max. 7,4 timer pr. dag.
Hvis en af kursusdagene er din fridag, så skal din arbejdsplan ændres, så du får din fridag på et andet tidspunkt. Dette gælder også selv om du er del­tidsansat.
http://uol.dk/en/optiker/ABC%20om%20arbejdstid.aspx#Hvad%20sker%20der%20med%20min%20fridag%20når%20jeg%20er%20på%20kursus?

• Deltager du i møde eller kursus på fridage, der indgår i din vagt/arbejdsplan, kan du få dækket fridage med op til 8 timer pr. dag.
http://www.foa.dk/~/media/Afdelinger/Nordvestsjaelland/PDF/Kursusmdeblanket%20Kbenhavndoc.ashx

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 27-04-15 20:29

Spørg fagforeningen, for du og din kollega er vel organiseret?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-04-15 09:04

Foreløbig tak for svar. Jeg håber dog én herinde kender til den EU dom der ligger !!??

oldboston; Det er så jeg selv er forberedt når jeg går i Fagforeningen. For selvfølgelig er man organiseret; Men det er ikke det, det handler om her.

Kommentar
Fra : katekismus