/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvilken printer skal jeg købe?
Fra : Birgitta
Vist : 1663 gange
300 point
Dato : 25-04-15 17:42

Jeg er så træt af at min tussegamle canon printer (MP630) drikker som en svamp. Den er også begyndt at lave irriterende fejl... Og nu mangler den IGEN blæk. Så nu skal det være!!!

Hvad skal jeg købe? Jeg har ikke så meget lyst til Canon igen, med mindre nogen kan overbevise mig om at de er blevet MEGET bedre og mere økonomiske..

Jeg har kikket på HP officejet 8610 ? Den ser noget stor og klodset ud, men hvis den så bare gør som jeg siger, og ikke kræver nye patroner hver gang jeg skal printe noget ud... så kan jeg måske leve med den..

Jeg bruger mest printer til at lave personlige A5 postkort eller lignende med fotos. Så billedkvaliteten skal være ok. Og derfor vil jeg ikke have en laserprinter.

Så er der nogen, der har købt en rigtig god printer for nylig, som laver gode og helst billige billeder? Fortæl, fortæl...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-15 18:34

Canon printer bedre billeder end HP
HP er ofte billig i indkøb men lidt dyrere i blæk priser, HP kan være meget kræsen med uoriginale printerpatroner = ny printer hvis du forsøger og er uheldig
PCmag.com har lavet en undersøgelse for at finde de 10 bedste fotoprintere, HP ligger på 10. pladsen
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1872566,00.asp
Der er flere spørgsmål inden du vælger printer
Skal den være billigst mulig i indkøb?
Skal det være en som kan scanne og kopier også er kun printe?
Har du flere enheder som du gerne vil printe fra? Eks. Ipad eller smartphone
Hvis du vælger HP som vælg en Photosmart og ikke en Officejet når det mest billeder du printer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-04-15 18:49

Skanne, kopiere og printe. fotokvalitet.
Printeren skal ikke koste en million, men et par tusinde er ok.

Farve er mit ømme punkt. Det gør ikke noget at den er dyr, hvis den så bare også er økonomisk..
På det sidste har jeg ikke kunnet printe mere end et enkelt eller to billeder ud, uden at der igen var en farve, der skulle udskiftes.

Jeg bruger altid billedbehandling og printer ud fra computer. Så det er ligemeget med billeder fra padde og fon..

Photosmart? Dem har jeg vist slet ikke kikket på... Tak... Jeg venter lige til i morgen med at kikke på de muligheder..... Det er altså en jungle det her...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-15 18:56

Jeg køber Canon Printere ( nr. 2) fordi jeg kan købe blæk hos Billigmedien i bundter.
Så det første jeg kigger efter, er om patronerne kan købes der.
Lige nu er det en Pixma MG 5250
http://www.billigmedien.de/index.php?page=pi&l1=13&l2=63
Og mine patroner med chip (de findes også uden chip men det er ikke altid nemt at flytte over)
Ses her:
http://www.billigmedien.de/index.php?page=inkfinder&show=list&model_id=1705
Eller som dobbelt bundt:
http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=8468

Eller også henter jeg dem selv i Harrisle Tyskland, når vi alligevel skal ned og hente øl

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-15 19:03

Jeg glemte lige, at det er denne printer jeg har.
http://www.canon.dk/printers/inkjet/pixma/pixma_mg5250/

Scanne til PC / USB stick
Strakskopi-print
Printe på specielle CD/DVD
Tilsluttes trådløst og eller USB
Print på hele fotopapiret som stikkes ind fra toppen bagest.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-15 19:04

Et eksempel på en HP Photosmart:
http://www.edbpriser.dk/all-in-one/hp-photosmart-7520-e-all-in-one-id-6963956.aspx?q=A5
Den koster ikke så meget i indkøb men blæk er dyrere end til mange andre printere, den er dog ikke særlig tørstig så den vil du kunne bruge, men husk ikke uoriginale printerpatroner jeg ved det af bitter erfaring, garantien ryger og er den blevet så gammel at der ikke er garanti så kan det ikke betale sig at reparere

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 25-04-15 20:12

Jeg er enig med Eyvind og o.v.n. du skal købe Canon Printer.

Skulle jeg købe ny ville jeg vælge denne
https://www.komplett.dk/canon-pixma-mg6650-black/826257 og her er kompatible patroner http://www.billigmedien.de/index.php?page=inkfinder&show=list&model_id=1951

I øvrigt har jeg Canon MG5350

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-04-15 21:23

---Har som sagt brugt canon i en række år.
Og også prøvet med kompatible patroner.. De ryger bare endnu hurtigere end de ægte... Og den sorte farve er ikke spor god i fotos..

I hvert fald ikke med min gamle canon MP630..

Jeg vil prøve at nærlæse de HP photosmart printere jeg kan finde i morgen...

Tak for hjælpen indtil videre...
Det er lidt af en hastesag. Jeg mangler en patron til den gamle canon...
Så jeg skal have ny snarest...

Vi skrivs i morgen... Sov godt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-15 09:57

Her kan du kigge på printere: (bla.a. i Glostrup)
http://www.computercity.dk/searchresults?query=hp+printer

Her kan du også købe blæk evt til HP: (I Rødovre)
http://www.inkpro.dk/produkter/21-hp-photosmart/

Næsten som en gammel Romer sagde:" I øvrigt bør du købe en Canon printer".

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-15 13:21

Jeg har en Canon MP530 og er godt tilfreds, har tidlige haft HP, alt for dyre i blæk.

Fortsæt endelig med at købe Canon...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-04-15 14:54

- på onsdag i ALDI: http://www.aldi.dk/aldi_hp_officejet_4632_e_all_in_one_48_5_4467_18261.html

- god printer og god pris...

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 26-04-15 16:41

Hej. Jeg fik for et par år siden en Canon Pixma MG 5250, den er jeg rigtig glad for. Jeg har prøvet at købe de uorginale patroner, men er gået over til de orginale igen, for de holder meget bedre. De siger godt nok at der er lige så meget blæk i de uorginale, men de holder i hvert fald ikke så godt. Jeg har også købt hos Billigmedien, men køber PT hos IBOB.dk. Vh ilgp

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-04-15 18:29

Okay..... jeg er her endnu.....
Jeg har kikket på HP photosmart 7520....
Den er et skrummel... Den er gammel, der er anmeldelser helt tilbage fra 2012.
Og jeg kan ikke finde nogen nyere HP photosmart printere...

Så har jeg kikket på canon.............

Det er jo en canonjungle.....

Jeg er tæt på et nervøst sammenbrud, fordi der er så mange... og til de priser MÅ en del af dem da være noget bras... Så jeg sidder og synes næsten jeg må købe i den dyreste butik??? ...så er jeg vist langt ude......

Hvordan finder jeg den ene rigtige af dem, der sælges i dag? Det nytter jo ikke engang, at nogle af jer har en eller anden skøn canonprinter... som er så gammel at den ikke sælges mere?
---nogle af canonprinterne har faktisk 6 seperate patroner? Er DET nu nødvendigt?
pyyyh... Jeg kommer i hvert fald til at bruge endnu en dag til min efterforskning....

Kikker lidt ekstra på dem i morgen....... Hovedet kan ikke holde til mere i dag..
Det er F******** hårdt arbejde...

---Find lige ud af for mig, hvilken canon jeg skal købe.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-15 19:18

ilgp - til min printer som er den samme som din.
Ibob er lige 3 gange så dyr som billigmedien, ........ 675 for dobbeltsæt.

Billigmedien ........................................................188 for samme dobbeltsæt. + forsendelse 31

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-15 19:24

Hvilken printer du skal købe afhænger jo helt af behov og pengepung,

men om farvepatroner, her havde jeg tidligere en fælles patron,
når en farve slap op, skulle hele den dyre patron udskiftes.

I min nuværen Canon er der 5 patroner, de tre contra farver, plus en lille og en stor sort.

Meget af det man udskriver er jo sort hvid, så god begrundelse for den store sorte.
Hvad den ekstra lille sorte skal gøre godt for forstår jeg ikke?

Men køb en printer, der har selvstændige farve patroner, og jeg vil fraråde uoriginale.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-04-15 20:01

Den lille sorte er til billeder... Som jeg bruger mest...
Der er også 5 patroner til den, jeg har nu...
Men når der mangler en farve, så kan jeg ikke engang skrive sort ud mere...

Nogle af de nye har seks patroner.....
Så kunne jeg frygte, at det problem bliver større..
Eller også er det en fejl ved minnuværende gamle canon pixma MP 630

Ogjeg kan ikke se hvilke canonprintere, der har de seks patroner...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-15 23:26

Citat
---Find lige ud af for mig, hvilken canon jeg skal købe.....
Jeg har skrevet et forslag tidligere. Kigger du på det og ser under "Udvidet info" vil du opdage at her kan man se hvor mange farvepatroner der i. Ialt 5 stk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-15 23:46

Fordelen ved printere med mange printerpatroner er at man kun udskifter den ene som er tom.
Nu vil jeg så begive mig ud på usikker grund og anbefale en printer som jeg selv kunne finde på at købe, jeg bruger også min til billeder og vil have gode print, men bruger printeren mest til dokumenter:
http://www.computersalg.dk/produkt/2021686/canon-pixma-ix6850
Det er en fotoprinter som kan bruges til alle mulige printopgaver - ikke kun billeder, den kan printe på følgende størrelser papir A3 - A4 - A5 og flere andre formater, så den opfylder også dine behov for at kunne printe A5
I øjeblikket har jeg en Canon Pixma MG5350 den udskriver flottere billeder end de HP printere jeg har haft før, blødere overgange i farver end HP som leverede mere skarpe billeder og det skal ikke forstås som at skarp er et positiv udtryk.
Det er min første Canon printer men helt sikkert ikke den sidste, jeg købte den billigt i 2013 black friday tilbud, den har stået et år i kassen indtil den blev taget i brug i efteråret 2014, den er mere tørstig end min gamle HP printer men ikke dyrere i brug da original HP blæk er ret dyrt.
Den jeg linker til er blevet nummer 2 i en svensk test af fotoprintere 2014:
http://www.test.se/fotoskrivare/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-04-15 08:47
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-15 13:15

.........jeg må hellere være fornuftig og holde mig fra den der A3 printer, o.v.n. Det ville jo krible i mig for at lave STORE fotos..
Og det er nok for dyrt for min lille folkepensionspengepung...
......og så trøster jeg mig med, at den printer nok er alt for stor og tung til at jeg kan leve sammen med den i min microchip af en lejlighed... I mit næste liv, måske..

Kan nogen måske forklare mig, hvad man kan bruge en GRÅ!!! farvepatron til? I de nyeste canons ( ip8750 og mg 7550) er der seks patroner, hvor den sidste er grå...
Jeg kan ikke se om det er "grå" -som hvid og sort blandet samme, eller om det er "grå" som en sort patron, der er fortyndet..

------lige nu er jeg mest hooked på canon pixma mg6650. Vil helst have den i hvid, men de er ikke lige til at finde.. Så jeg ender nok med en sort.
Men jeg frygter lidt for alt det der trådløse halløj, som det åbenbart er svært at slippe for i nye modeller..

Når jeg kommer til computeren lidt senere i dag, så må jeg hellere få det gjort.. Hvis ikke nogen har voldsomme indvendinger og argumenter....?

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-15 17:17

Hehe... så er den købt. I hvid. Den havde de i computercity...
Jeg har ikke købt patroner endnu....... Plejer de ikke at følge med, når man køber sådan noet?

Ellers vil jeg helst starte med de originale... Hvor får jeg dem billigst?

Ej.... jeg elsker at købe gaver til mig selv... ..Jeg får altid liiige hvad jeg ønsker mig!

---Og vinderen blev: Canon PIXMA MG6650 Hvid. 999 plus ekspres-levering 49 kr. til nærmest postshop. Købt i Computer City.

Så var det vist heldigt at jeg ikke købte den store HP eller den fantastiske Canon A3 printer... Dem havde jeg aldrig fået hjem fra posthuset på min elscooter..

Points går til bentjuul, fordi du fortæller mig præcis hvilken printer jeg skal købe..

Og ekstra points til Eyvind, fordi du fik mig omvendt fra HP til canon..

---Løb nu ikke for langt væk fra computerne....... det er ret tænkeligt, at jeg får brug for hjælp, når vidunderet kommer..

Men tak til alle, der har deltaget i tråden

Tak for svaret bentjuul.

Du ramte plet!

Ekstra spørgsmål oprettes til Eyvind.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-15 08:58

Tak selv Birgitta, jeg håber du bliver glad for den og den lever op til dine forventninger.
Der er alle farvepatroner med.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-15 20:13

Jeg venter spændt på dens ankomst!