/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fuji Finepix S
Fra : mig-selv
Vist : 606 gange
50 point
Dato : 23-04-15 22:20

Nogen der ved om den oplader batterierne, når den tilsluttes USB.
Kan ikke finde noget om emnet.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 23-04-15 22:25

Det kan jeg ikke tro - det er ikke normalt!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-15 22:46

Tror det nu heller ikke selv, men muligheden er tilstede = der er bare intet der viser tegn på at den er i gang med opladning - kun tilsluttet.
Det var nu også bare en tanke der kom, da jeg har et par andre kameraer (ældre) og de kan oplades via USB - men det tager en evighed, i forhold til en batteri oplader.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-15 11:53

Hvis den ellers lades op via det USB kabel i en transformator - vil den også blive det i en computer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-15 12:16

Citat
Hvis den ellers lades op via det USB kabel i en transformator

Jeg bruger en batteri oplader.
Prøver lige med et par flade batterier og et usb kabel.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-15 13:14

Tak for svaret IBM760.
Så fik jeg tømt et par batterier og sat i kameraet, efter et pat timer var der ikke sket noget, så det kan åbenbart ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-15 19:10

Du skulle måske have prøvet med den "genopladelige" slags.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-15 22:15

Har gen-opladelige AA og AAA, ellers bliver det for dyrt at bruge batterier, men de kan ikke oplades via USB, kun på laderen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-15 22:38

Ok - men der er jo strøm til ladning i en USB ledning, men så nok ikke ladeapparat i kamera.
Det ville nok også være for farligt hvis nogen skulle prøve med alm. batt
Jeg er ikke sikker på at min kanon kan lades via USB, men jeg prøver ikke for jeg har altid et ekstra (special) batteri med. ved overførsel komme hukommelses kortet direkte i computeren.