/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fest suppe, blandet
Fra : svendgiversen
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 20-04-15 20:51

Vi begge, fra det nordlige Jylland havde pludselig en hård debat her ved middags bordet
hendes mor var kogekone og lavede altid rene varer, for det meste hønsekøds suppe.

Men, som jeg husker det, havde vi til de store fester to gryder, en med hønsekøds suppe,
og en anden med okse kødsuppe, og så, det er jeg måske den eneste der kan huske?

Så hældte kogekonen en del af suppen fra hønsekøds suppen sammen med en del
af oksekøds suppen.

Jeg har nu spurgt min yndre søster, og hun siger at de kun købte ekstra okseben
for at give suppen smag, som de så kogte sammen med hønsene, men det er ikke rigtigt,
jeg husker stadig de to store gryder, måske havde vi ikke en der var stor nok??

Men er der andre der kan bekræfte sammenblandingen af hønse og oksekøds suppe???

Og hvis jeg har spurgt om det før, det er i hvert fald ikke for at snage...

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-15 23:01

Lille snage svendgiversen, det har du spurgt om tidligere

http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=164906

Alle dine spørgsmål er ikke så interessante, at de fortjener at blive gentaget.

Hvorfor læser du ikke selv de tidligere svar, du har fået.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-15 23:04

?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-04-15 09:34

Tak for svaret ans.

Og tak fordi du mindede mig om mit tidligere spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 21-04-15 19:06

Dine yngre søskende har så udpræget ret.