/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
P-piller
Fra : Nulle81
Vist : 901 gange
200 point
Dato : 18-04-15 16:37

Hej.
Hvordan skal jeg starte med at give min kat p-piller? Ved at hun skal have 1 pille om ugen, men skal man bare starte med det eller skal hun have dem hver dag i nogle dage?
Har fået dem udskrevet hos dyrlægen, men kan ikke huske hvad han sagde om hvordan jeg skulle begynde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-15 20:00

Så ringer du da bare til dyrlægen på mandag

Citat
Har fået dem udskrevet hos dyrlægen, men kan ikke huske hvad han sagde om hvordan jeg skulle begynde.

Nu skriver du ikke hvorfor din kat skal have P-piller, men læs lidt om det her

http://www.inges-kattehjem.dk/p-piller

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-15 20:04

Og læs mere her

http://www.falkedyreklinik.dk/artikler/p-piller-eller-sterilisation-af-hunkatte

Jeg håber da, at du har haft katten med til dyrlægen.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 18-04-15 20:13

Katten skal have 1 PILLE/tablet hver uge - ikke noget med opstart/tilvænning.
Og det skal den have stortset resten af dens liv.
Jeg har aldrig været meget for neutralisering af katte, men i hun kattes tilfælde ville jeg gøre det, da du/ KATTEN risikerer diverse former for kræft og ubehag ved at få P piller.

Kommentar
Fra : Nulle81

Dato : 18-04-15 22:30

Hun har været ved dyrlægen, men han er på ferie i øjeblikket.
Og hun er for ung til at få kyllinger endnu synes jeg. Ca. 1 år gammel. Og hun skal ikke neutraliseres da jeg gerne vil have er kul om 1 år eller 2.

Kommentar
Fra : Nulle81

Dato : 18-04-15 22:31

Og har det problem lige nu at hun tisser alle steder når hun er i løbetid.

Godkendelse af svar
Fra : Nulle81

Dato : 18-04-15 22:31

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-15 07:05

Min kat tissede i mine møbler, det viste sig at være orm der var grunden til dét problem.
Og det med et kuld unger senere, kan jeg godt forstå - jeg havde det på samme måde, men det blev bare aldrig til noget.