/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
LG G3 med 2 GB eller 3 GB RAM?
Fra : Lincoln1242
Vist : 347 gange
50 point
Dato : 15-04-15 14:16

Hej

Jeg overvejer at købe en LG G3, men er i tvivl om, hvor mange RAM, jeg behøver.

Jeg har fundet 2 GB'eren til ca. 2.400 kr., og 3 GB'eren til ca. 3.200 kr., dvs. en merpris på 800 kr. (33%).

De 16 GB hhv. 32 GB i intern hukommelse er irrelevant; min nuværende tlf. har kun 8 GB, og det har været rigeligt.

Jeg bruger mest mobilen til sms, mail, tage billeder, gå på Face/internettet. Jeg spiller aldrig spil o.lign. Jeg bruger sommetider GPS'en i bilen.

Min nuværende mobil (Lumia 820) har kun 1 GB RAM, og jeg oplever den på ingen måde som værende langsom. Jeg ved godt at det er et andet styresystem, og måske ikke sammenligneligt.

Er de ekstra 800 kr. givet godt ud på 1 ekstra RAM?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 50 point
Dato : 15-04-15 18:04

Der er vist almindelig enighed om at 2GByte er nok.
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=CTxehFharrI[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-04-15 18:04
Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-04-15 19:41

Tak for svaret fun2.

Jeg forstod ikke så meget af brugernes kommentarer, men videoen gav mig da indtryk af, at medmindre man sidder med et stopur, så er der ingen forskel i reaktionstiderne. Og det er vist ikke de 800 kr. værd!