/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Salg af hus
Fra : omahexen
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 10-04-15 18:48

Jeg står foran en skilsmisse,vi ejer begge huset,min kone vil ikke sælge huset,hun kan heller ikke betale min andel,altså vi står begge som ejere.Hun kan sandsyndligvis ikke klare huset selv.Er jeg nu stavnsbundet til huset,og kan hun smide mig ud ? Håber,at høre fra nogen,der har oplevet det samme.Har kigget på nettet,men kunne ikke finde et konkret svar.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-04-15 19:37

Hvis I begge ejer huset på lige vilkår, kan hun jo ikke smide dig ud, og du kan heller ikke,
men I hænger begge på den. Her hvor vi bor står der flere tomme skilsmisse boliger.

Hvis hun ikke alene har råd til at beholde huset, må du kunne tvinge hende til at sælge det,
hvis det altså kan sælges? Ellers har I begge store problemer...

Hvis I har fælles børn, som hun jo nok har fået hoved forældrerettighederne over,
er der en yderligere motivation til at du lader hende beholde huset for børnenes skyld.

Så hellere hjælpe hende/dem lidt økønomisk i starten end at huset går på tvangsauktion,
det vil både din kone, børnene og dig tabe endnu mere ved...

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-15 20:16

Nu vil "gode råd" vælte ind.
Lyt til det gode råd jeg giver dig her: KONTAKT ADVOKATVAGTEN !!

Igennem dem, får du og konen den helt rigtige seriøse rådgivning - og det koster 0,0 kr.
Alt andet er hasardspil.

Held og lykke fremover til dig og konen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-04-15 20:54

Kaptajn-Tommy, det vil jeg også råde omahexen til.

http://www.gratisadvokathjaelp.dk/

http://www.gratisadvokathjaelp.dk/advokatvagten/

Der er ingen brugere på kandu, der konkret kan svare på dit spørgsmål.

Se nu kommentaren fra lille snage svendgiversen, han har allerede fået blandet børn og forældremyndighed ind i billedet ..... hvor har han det fra??????????????

Citat
Så hellere hjælpe hende/dem lidt økønomisk i starten end at huset går på tvangsauktion,
det vil både din kone, børnene og dig tabe endnu mere ved...

Gør som Kaptajn-Tommy foreslår. Kontakt advokatvagten.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 10-04-15 20:57

Kaptajn Tommy har ret. Bodeling er en forholdsvis kompliceret disciplin inden for juraen, med mindre der er tale om helt enkle boer kun med aktiver, som man let kan dele - og kun, når man er enige om, hvordan der skal deles.
Fast ejendom er tit en joker ved bodeling. Er den nu også den pris værd, som man regnede med? Er der i det hele taget købere? Er der råd til at denne ene part kan beholde boligen? Og har den part indtægter nok til at kunne beholde den også fremadrettet?
Der skal ikke svares "nej" til mere end et af spørgsmålene, før der bliver brug for juridisk rådgivning udefra. Så gør, som Kaptajnen siger. Det er dok nok kun den første samtale, der er gratis -- men spørg advokaten, hvornår taxametret begynder at tikke.
Hvis I ikke har voldsomt mange penge at slås om, kan I måske endda blive enige om i fællesskab at tale med advokatvagten og finde en advoikat, der kan bistå på uvildig måde? Men det kræver, at I er enige om alt, og det er ikke sikkert, at der er nogen advokat, der i det hele taget vil repræsentere begge parter.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-04-15 21:02

Gør som kaptajnen skriver, og se helt bort fra snageren....

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 10-04-15 21:41

Hejsa,

For mange år siden var jeg i samme situation. Jeg rykkede ud og levede på venners hjælpsomhed og betalte alt da jeg havde dårlig samvittighed, men ikke økonomien til at anskaffe yderligere en bolig.
Efter 8 måneder fik jeg nok og bad hende om at få vurderet huset til øjeblikkeligt salg af en af hende valgt egendomsmægler jeg fandt en ditto og en uafhængig.
Pantebrevene dengang lå på ca. 20% og pris ved øjeblikkeligt salg gjorde at vi ville få et tab. Jeg tilbød hende at jeg betalte 50 % af disserensen (=gælden som ville opstå) og så var jeg ude eller hun kunne gøre det samme med mig. Langt om længe blev det til at jeg overtog det og bodelingsoverenskomst blev udarbejdet hoas advokat, meeen alt var tomt da jeg overtog - INTET var der og meget snavset.
Men det gjorde at jeg kunne starte helt fra bunden uden hendes spøgelse og jeg har ALDRIG fortrudt og lever nu på 24 år med verdens dejligste kvinde som kom til efterfølgende.

Det kan lade sig gøre men ikke uden kamp

Håber mig episode kan hjælpe og held & lykke

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 11-04-15 11:13

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-15 13:01

Selv tak!
Jeg håber virkelig det vil lykkes for Jer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-04-15 17:34

Ja,undskyld jeg blander mig. Selvfølgeligt skal der en Advokat på,for at det er retsgyldigt. Men jeg kan ikke li`at i hakker sådan på svendgiversen. Det er jo nogle generelle betragtninger,han kommer med. Og som han jo faktisk har ret i. Både Svend og jeg,har jo nogle erfaringer fra et langt liv,som i Grønskollinger nok mangler. Okay,i har sikkert alle paragrafferne i hovedet,meen
Citat
"Erfaren mand er god at gæste".

Han har også ret i,at et manglende beløb ved en tvangsaktion,bliver aldrig glemt. (For det meste).
Hørte om en mand,for kort tid siden i radioen. Hvor der lige dumpede et brev ind,efter over 30 år,at han lige skulle erlægge 55.000 kr. Uden at have fået rykkere i mellemtiden. Der var ingen forældelsesfrist.

For en god ordens skyld,kan jeg lige oplyse at jeg har en søn,der har været igennem en tilsvarende hændelses forløb. Det endte så med et fornuftig forlig. Både med hensyn til økonomi og børn.

M.