/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
"Gamer bærbar" til ca. 6000 kr.
Fra : ivanovic1
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 07-04-15 23:47

Skal hjælpe noget familie med en ny bærbar, som de skal give i gave.

De har brug for hjælp, til at vælge noget ordentligt. Den skal primært bruges som gamer bærbar til Minecraft & Trackmania. mv.

Vi har selv set nærmere på disse to http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=8920328;9913418

Så jeg har lidt spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe med.

Hvilken bærbar er det bedste køb, hvis man ikke medregner software?
Kan man få en ok gamer bærbar til ca. 6.000 kr?

Vi er lidt "noob" så håber nogen kan hjælpe, hvor man får mest for pengene. Den må selvfølgelig også gerne koste mindre, hvis der er en, hvor man får meget value for money :)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-04-15 02:14

1, lad venligst være med at bruge ordet "Gamer" nede i den prisklasse
De billigste hvor vi kan tillade os at bruge ordene "Gamer" & " Bærbar" i samme sætning starter ca ved 8000.-, for et par år siden startede de ved ca 11000.- så de er faldet meget i pris.

2, "Kan man få en ok gamer bærbar til ca. 6.000 kr?" Nej, smid 2 kilo mere i puljen og i kan få den mindste alienware (13") http://www.alienware.dk/landings/laptops.aspx
Den mindste X-Vision starter på 11000 uden software (15,6") https://www.mm-vision.dk/X4580-Kraftig-gamer-baerbar
Det skal lige nævnes at 13" ikke er så velegnet til spil, spil kræver store skærme men ud over det er den lille Alienware en fin lille maskine.

3, af de to du har linket til så skal i helt klart vælge ASUS computeren, der får i MEGET mere computer i forhold til Acer computeren. Nu er det jo ikke nogle krævende spil du nævnte så det klarer den nok men det kunne måske tænkes at den skulle spille nogle lidt større spil og så bliver den altså forpustet, der er den for lille.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-15 08:41

Her er en maskine i det ønskede prisleje. Om man vil kalde det en decideret GAMER er måske så meget sagt, men det er en fin maskine til prisen: https://www.fcomputer.dk/computer/bærbar/acer/aspire-v5-573g-74504g50akk-4gb-i7-15.6?-gt750m-gamer-bærbar.html

Spørgsmålet er om det skal være en maskine med indbygget DVD? Mange 'billige' leveres uden, så man må også købe et externt DVD drev, hvis det er et krav?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-15 08:45
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-15 08:47
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-15 08:48

Jeg opgi'r...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 08-04-15 09:36

Er helt med på, at man ikke får en decideret gamer bærmar til de 6000 kr. Men det var nu mere tænkt som, hvor man får mest bærber for de 6000 der egner sig bedst, som gamer :)

Hvad hvis man sammenligner disse to den ene er asus den anden lenova?

http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=9913418;8827352

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 08-04-15 13:42

De to sidste du sammenligner, til gaming så er det helt klart Lenovo der fører i den sammenligning, (GTX860M mod ASUS's GTX850M)
Den kan også udvides med mere ram hvis det ønskes, Den har en større HDD men desværre også en langsommere HDD (Hybriddisk mod SSD)

Citat
hvor man får mest bærber for de 6000 der egner sig bedst, som gamer

For at holde den pris er det nogle ret store kompromiser vi er ude i, men du har selv fundet noget der kommer tæt på hvad der kan lade sig gøre inden for den prisramme, nemlig den sidste Lenovo du linkede til.

Kan ikke lige finde noget der passer på prisen uden at være dårligere end den.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 08-04-15 15:16

Synes bare jeg havde læst et sted på nettet at lenovo y50 havde nogle udfordringer med at skærmen ikke er den bedste, og så spekulerede jeg om det ikke ville være bedre med en SSD harddisk og så gå på kompromis med størrelsen af den.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-04-15 20:58

Citat
lenovo y50 havde nogle udfordringer med at skærmen ikke er den bedste

Nu står der ikke noget om hvilken skærm de har hældt i den lenovo du linker til og der er ikke angivet noget modelnummer så jeg kunne slå det op så det tør jeg ikke udtale mig om.

Citat
og så spekulerede jeg om det ikke ville være bedre med en SSD harddisk

I forhold til en mekanisk disk, klart MEN...... Lenovoen du linker til har hybriddisk (SSHD) så det er lidt en mellemting.
Det bedste ville dog være at have en SSD til styresystemet og en HDD til spil (spil kræver meget plads og SSD er dyrt)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-04-15 16:53

Om du vil kalde det en "gamer" PC er op til dig selv. De har begge dedikeret grafikkort, så de kan godt bruges til spil. Det dyre af dem er lidt hurtigere, så køb du bare den.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 10-04-15 16:27

Tak for svaret EXTERMINATOR.