/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nyt tastatur
Fra : cccf
Vist : 703 gange
50 point
Dato : 05-04-15 16:46

jeg har skiftet tastatur.
Nu kan jeg ikke taste @.
den skriver et U tegn i stedet for. Hvorfor. ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-04-15 16:51

Du skal - muligvis - trykke AltGr tasten ned samtidigt.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-04-15 16:59

Jamen så kommer der godt nok @, men den løber med en massefirkanter.
Jeg kan simpelthen ikke kun få et @
Mystisk.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-15 17:27

Hold "ALT GR" nede og tryk en gang hurtigt på tasten med @ på.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-15 17:30

@ ligger vel til højre for 2 tallet på samme taste? Jeg går ud far at det er et dansk "qwerty" tastatur.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-04-15 17:46

Ved tryk på Alt Gr, løber den derudaf med firkanter.
Det er et dansk tastatur. Til en Lenonova pc.
Jeg har tilsluttet den til et USB stik på mit Philips TV.
De andre taster virker godt nok, det er tilsyneladende kun snabelA der ikke virker.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-04-15 17:55

Det fungerer godt nok på PC.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-15 18:44

Dit tastatur er ikke dansk, skift sprog ved at trykke på Windows tasten + mellemrums tasten samtidig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-15 18:47

Eller der er måske ikke dansk sprog på dit TV

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-15 18:59

Nu bliver jeg forvirret! Har du tilsluttet PC'n til dit TV eller tastaturet?
Dumt spørgsmål, men bar for lige at være sikker.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-04-15 19:01

Kun tastaturet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-15 19:03

Citat
Jeg har tilsluttet den til et USB stik på mit Philips TV
på mit Phillps TV løbt i Danmark og med dansk sprog virker alle danske taster på tastaturet

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-04-15 19:05

Tv er på dansk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-15 21:00

Kunne det måske være noget med input enhed på TV'et, der skal indstilles? Bare et gæt. Jeg ved ikke ret meget om tastaturer direkte tilkoblet TV. Er det et tastatur der er nøjagtig mage til det tidligere? Er det trådløs? Det er ikke sikkeret et standard pc tastatur kan arbejde sammen med dit TV.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-15 22:36

Et smart TV er en computer, Philips og mange andre smart TV har Linux styresystem, problemet med tastaturet skal sandsynligvis findes i sprogindstillinger enten på tastaturet eller TVet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 07:20

Prøv at se under tekst på dit tv (hvis det findes) og sæt det til UNICODE eller andet, mener man bruger UTF8 på en pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 07:35

Citat
Prøv at se under tekst på dit tv (hvis det findes) og sæt det til UNICODE eller andet, mener man bruger UTF8 på en pc.

Altså tegnsproget..

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-04-15 09:40

Jeg låner lige et tastatur hvor win knappen
Ikke er på.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-04-15 10:31

Det hjalp ikke.
TV spurgte om tastaturet skulle være på dansk og det svarede jeg naturligvsi ja til.
Men den samme fejl opstår med af få tegnet @ på tv.
Hvis jeg trykker Alt Gr løber den derudaf med firkanter.
Hvis jeg hurtigt trykker Alt Gr og @ knappen får jeg godt nok et @ tegn, men jeg kan ikke undgå at få en masse firkanter med også.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 10:54
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-15 11:48

Lige et par spørgsmål.
Er det et USB tastatur?
Var dit tidligere tastatur et til USB?
Hvilken model er dit tv?
Er du sikker på at tv'et understøtter USB tastatur? (de fleste bruger vist Bluetooth tastaturer)
Det er ikke sikkert driveren i dit tv understøtter det nye tastatur, hvis du ikke har mulighed for selv at installere en driver. Er det nye tastatur nøjagtig mage til det gamle?
De fleste smart tv kører Android, eller deres eget styresystem, så det er ikke sikkert dit nye tastatur understøttes.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-04-15 11:52

mig-selv det er på et Philips TV ikke Windows

Citat
jeg har skiftet tastatur.
Nu kan jeg ikke taste @.
den skriver et U tegn i stedet for. Hvorfor. ?

Hvad hvis du skifter tilbage til det gamle tastatur her du så stadig fejlen eller ?

PS. det er lige så dumt som det at Microsoft ikke kan genkende AltGr i DOS-Mode siden Vista (ps. DOS-mode findes kun på 32bit Windows versioner)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-15 11:56

http://toengel.net/philipsblog/2012/01/26/philips-aufruf-zur-kompatibilitt-von-usb-tastaturen-musen-bei-2011er-tvs-und-bdps/
Håber du kan læse tysk! Som jeg læser artiklen er ikke alle USB tastaturer kompatible med alle tv modeller. Hvorfor ikke bare købe et original Philips tastatur som passer til din tv model?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 15:52

Citat
det er på et Philips TV ikke Windows

Troede et Smart tv havde den slags

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-04-15 17:16

Det er et nyt Philips smart tv 50"
Når jeg tilslutter det viser skærmen at jeg har tilsluttet et tastatur på USB og at det er godkendt som et dansk tastatur.
Når jeg tilslutter det samme tastatur på min pc. Har jeg ingen problem med @.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-15 17:29

Citat
http://toengel.net/philipsblog/2012/01/26/philips-aufruf-zur-kompatibilitt-von-usb-tastaturen-musen-bei-2011er-tvs-und-bdps/
Håber du kan læse tysk! Som jeg læser artiklen er ikke alle USB tastaturer kompatible med alle tv modeller. Hvorfor ikke bare købe et original Philips tastatur som passer til din tv model

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-04-15 17:39

Jo '. men jeg troede ikke det var nødvendigt med et specielt tastatur til mit Philips tv.
Det kommer jo også og fortæller mig at det har fundet et tastatur, og som Sagt virker alle de andre taster, undtagen @.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-15 17:57

Citat
undtagen @.
Det er jo så måske lige præcis fordi tasturet ikke er 100 % Philips kompatibel. Prøv at skrive til Philips supporten. http://www.philips.dk/c-m/support

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-04-15 18:01

Det vil jeg prøve i morgen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-15 19:06

Hold skift tasten nede og tryk oppe på 2

Tryk på numlock
Hold Alt tasten (ikke alt gr.) nede og tryk på 64
Har du ikke et tastatur med "regnemaskine" ude til højre så er det de favede tal ved o og u

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-15 20:08

Opdater dit tv's firmware, søg på philips hjemmeside efter nyeste firmware,
brug produktnummer/type på tv, og husk at vælge rigtigt sprog!

et eks
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=en&scy=ua&mid=Link_Software&ctn=50PFT4509/12

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-15 20:08

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-15 10:13

Halloooooooooooooooooo klaudi - du er faldet i søvn.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-15 12:40

ja det tror da fa'en, der sker jo ik' noget her!

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 21-06-15 15:38

Tak for svaret Klaudi.
Jeg har været på arbejde i udlandet. Undskyld.
Det hjalp at jeg, opdaterede mit tv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-06-15 15:42

velbekomme