/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Experience Index til XP
Fra : Brassovitski
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 05-04-15 10:25

Hej
Findes der et program noget lignende "Windows Experience Indeks", der kan analysere en computers hardware og finde flaskehalse, og komme med hardware/software forslag til at forbedre ydelsen.
Jeg har en ældre bærbar der kører Windows XP. Jeg har overvejet at installere en mSSD for at forbedre ydelsen, men det hjælper jo ikke meget, hvis der er andre enheder der sinker systemet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-04-15 10:40

XP er gået på pension, så det tror jeg ikke, men en SSD HD vil altid forbedre performance.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-04-15 18:04

Citat
Windows Experience Indeks

Den findes også i vista, 7, 8, 8.1 og i den kommende win 10
Du kan dog ikke sammenligene på tværs af windows versioner.

Der er også en anden mulighed, denne side kan også bruges: http://www.systemrequirementslab.com

Ellers skal du nok grave muldvarpeskindet frem og købe f.eks dette her: http://www.passmark.com/products/pt.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 07:16

Er det en 64bit så kan større ram og cpu forbedre pc ydelsen, ellers tror jeg næppe du får en Super pc ud af den, diverse Benchmark programmer siger ikke meget om hvad der burde skiftes ud, men mere om ydelsen som helhed og så skal man til at gætte hvad der skal skiftes ud.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-15 10:24

[CITATEr det en 64bit så kan større ram og cpu forbedre pc ydelsen, ellers tror jeg næppe du får en Super pc ud af den, diverse Benchmark programmer siger ikke meget om hvad der burde skiftes ud, men mere om ydelsen som helhed og så skal man til at gætte hvad der skal skiftes ud./CITAT] Det er 32 bit, og det er jo ikke så nemt at skifte CPU i en bærbar.
Jeg lader lige tråden stå åben og gør forsøget med en mand, når jeg finder et godt tilbud på en disk og converter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 16:02

Citat
ikke så nemt at skifte CPU i en bærbar

Har aldrig prøvet, men der sælges da løse cpu til dem.
Og en 32bit kan ikke sættes mange ram på, men du kan udvide din ´sidefil´ og eventuelt køre programmer virtuelt, eller lave dem portable.
Jeg har læst et sted at man kan bruge et program til at tildele programmer lidt ram, men vil nok passe på med det.
https://www.google.dk/search?hl=da&q=programs+in+ram&gbv=2&sa=X&as_q=&spell=1&ei=j5EiVZz3G4WvsQGUm4D4CA&ved=0CA8QBSgA

Kommentar
Fra : mig-selv