/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printe fra en Ipad
Fra : o.v.n.
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 04-04-15 19:11

Jeg er blevet supporter hos en IPad ejer og det er helt nyt og besværligt at finde ud af synes jeg.
Hvor tilføjer man en printer? Når jeg vil udskive et dokument så er der kun en PDF print
Printeren er en HP Officejet:
http://support.hp.com/us-en/product/HP-Officejet-4630-e-All-in-One-Printer-series/5305049/model/5395749
den understøtter Apple's Airprint hvad det så er for en størrelse? Vi har installeret en E print app til printeren og kan udskive e-mails og internetsider og billeder fra brugerens OneDrive men ikke dokumenter, hvad mangler jeg at gøre?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-15 19:12

Det er trådløs printning vi bruger, ikke gennem kabel

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-04-15 12:40
Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-15 12:59

Link var til dine 2 første ?
Citat
Vi har installeret en E print app til printeren og kan udskive e-mails og internetsider og billeder fra brugerens OneDrive men ikke dokumenter, hvad mangler jeg at gøre?

Print udføres af e programmer på iPad/iPhone/iMac ligesom som det Windows og Android.
Altså det jeg mener er det er jo ikke file håndteringen eller filerne selv som udfører print rutinen, så hvis du har filer liggende på din iPad og du vil printe indholdet af filen, kraver det du har et program installeret som BÅDE kan Læse/Vise indholdet OG kan udføre en print/udskriv handling.

Eksempel fra den kendte Windows verden.
Citat
With Excel Viewer 2003, you can open, view, and print Excel workbooks, even if you dont have Excel installed

Altså hvis du ikke har Excel installeret, og har en Excel fil du gerne vil ha printet, kan du installere "Excel Viewer 2003" som så kan åbne filen og printe den, eller bare vise dig indholdet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-15 22:44

Tak for svaret, der er installeret Word app på den Ipad og dokumenter åbnes i den, det er når jeg bruger printer ikonen i den app at den "printer" en PDF fil.
Det er en oplysende side du linker til, jeg vender tilbage når jeg har besøgt damen næste gang, hun har fået oplyst at kommunen at hun skal bruge Ipad og skal kunne printe visse dokumenter hjemme, hun er kommunal ansat men kommunens support til Ipad brugerne er lig 0 selv om de kræver at deres ansatte bruger dem

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-04-15 09:18

Citat
hun er kommunal ansat men kommunens support til Ipad brugerne er lig 0 selv om de kræver at deres ansatte bruger dem

Sådan er det alle steder i disse tider, "Standard" IT viden forventes alle at ha og manglede viden er man selv ansvarlig for at få sig.
Og "Standard" udvides, i starten var det Windows Basic og Browser, nu er det de fleste steder også MS Office, samt Android, iPad/iPhone

Nogle flere vejledninger:

https://23mobileting.files.wordpress.com/2013/06/hvordan-udskriver-jeg-fra-min-ipad.pdf
http://pckursushammel.dk/Vejledninger/iPad/Udskriv%20fra%20iPad.pdf
http://ipadguide.dk/apps/microsoft-opdaterer-office-for-ipad-nu-kan-man-printe-ud/

Men generelt så hvis Printeren med AirPrint aktiv er tændt og på samme WIFI som din iPad/iPhone/iMac, så vil du kunne skifte til den printer, når du har trykket på Udskriv tekst/ikonet (PT. står din printer til PDF udfor Printer i Udskrive-Indstillinger vinduet, men det du rettet den den anden printer hvis den ses på WIFI) [se side 4 under først link i denne kommentar]

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-15 00:11

Nu har vi forsøgt igen men Ipad finder ingen printer, vi har læst manualen og der står at HP Officejet 4632 e er kompatibel med AirPrint, det næste vi forsøger er om supporten hos El Giganten kan knække nødden, Ipad og printer er købt i den butik med den betingelse at de skulle spille sammen, forøvrigt kan damens Iphone heller ikke finde printeren men hendes Acer Aspire One og min HP Pavilion finder printeren uden problemer

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-15 11:56

Tak for svaret JegErHer. løsningen blev at printeren bliver byttet, den kan ikke findes som AirPrint printer og kan derfor ikke bruges til det den var købt som.
Det blev besluttet efter at jeg igen havde opsat printeren i et andet hjemmenetværk (mit netværk) på det netværk er min printer og den kunne findes uden problemer men HP printeren viste sig ikke, og det kan damen ikke bruge til noget, hun vil kunne printe hjemme hos sig selv

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-04-15 15:05

Sælger
Men godt den blev byttet og I kom videre