/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke defragmentere D:
Fra : mig-selv
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 01-04-15 22:27

Internt drev på 1000GB kan ikke defragmentere?

C: er SSD (60GB) og den anden en almindelig disk (Sata 3), den kan på ingen måde defragmenteres - og den fejler intet.
Har prøvet et par af de gratis programmer - men ingen adgang til funktionen. - noget jeg har sat X ved som jeg ikke skulle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-15 22:59

Har den friplads nok til at flytte frem og tilbage på filerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-15 23:25

Jeps.
Den har været ned på ½ ? opfyldt og papirkurv er tømt - men ingen defrag.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-04-15 08:43

kør CMD.exe (Kommando Prompt) som administrator, og kør
chkdsk d: /r
Da det lyder som om Windows ser/tror disken har BAD Sectors

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 02-04-15 19:06

Hvad med højreklik og kør som admin.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-04-15 10:20

mig-selv er du faldet af Internettet ?

Hvilke "Media Type" (Anden kolonne) står det drev som ikke kan optimeres, og er knappe grå eller får du en fejlbesked når du trykker på den ?
Er der installeret specielle (Ikke Microsoft) drivers til ATA kontrolleren ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-15 17:51

Citat
mig-selv er du faldet af Internettet ?

Lige før...ned af stolen
Citat
Hvilke "Media Type" (Anden kolonne) står det drev som ikke kan optimeres, og er knappe grå eller får du en fejlbesked når du trykker på den ?

Det står som en almindelig diskenhed.
Og ingen fejlmeldinger.

Kør som? kan jeg ikke.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-04-15 11:00

Citat
Kør som? kan jeg ikke.

Søg efter cmd.exe, på det den finder, højre klikker du, og vælger Kør Som Administrator
i denne kommando Prompt, skriver du så
Kode
chkdsk d: /r

For du køre da ikke stadig XP vel ?

Hvis dette ikke virker så prøv at start Windows i Fejlsikker Tilstand, og udfør defrag der (tager meget længere tid da det er via basic driver

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 18:56

Ikke lige det der hjalp, men jeg rullede systemet tilbage - kan dog ikke starte defrag som normalt, men gennem egenskaber for disken fik jeg så gang i defrag og den var særdeles fragmenteret og langsom når jeg åbner visse mapper med mange filer i.
Og som ellers nævnt fejler disken intet, men vil bare ikke defragmenteres gennem de normale programmer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-15 19:08

ok - du må have låst den, på en eller anden måde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 21:04

Ved det ikke, den ´udgave´ jeg ruller frem og tilbage med. er efterhånden mange år gammel, men den virkede da rimeligt i sin tid, men jeg heller ikke opdateret min 7´´ i samme tid-periode.
Venter på Win10, så sker der ting og sager - forhåbentligt, der mangler bare en lille oversigt over kompatible programmer osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-15 21:07

NB: det ´vækkeur/kalender´ du døjede med, kan det ikke tænkes at du har ? klikket på en forkert knap/ reklame?, med eller uden net, hos mig virker det perfekt og vækker mig mig som aftalt, med og uden forvarsel..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-15 17:04

Jow jow - det kan være, for jeg klikker på mange knapper, især hvis et program driller.

I bund og grund er jeg ved, at være træt af al den smagen fra programmernes side.
Hvad dælen har mine kontaktpersoner og min SMS konto med "min gåtur rundt om søen" at gøre.

Jeg har da også geninstlleret programmet et par gange, og senest med en ny gmail som så ikke bruges.