/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
kontanthjælp
Fra : jensviggo
Vist : 865 gange
100 point
Dato : 30-03-15 14:38

GM er på kontanthjælp har nylig været på jobcenter til samtale, her fik han at vide, at han skulle møde sidste mandag på en arbejdsplads, hvor han skulle møde kl 0800. Han meldte sig syg og har ikke værer på (arbejdspladsen) endnu.
GM skulle så her til morgen været mødt men er stadig syg. Hvornår skal der afleveres en lægeerklæring.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-03-15 14:54

Det spørger han jobcenteret om!
MV2

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-03-15 16:15
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-03-15 17:26

Jobcentret vil sende en tom lægeerklæring til lægen idet der er flere felter at udfylde, han sender den så selv til jobcentret.

Da de udmærket er klar over at de fleste konsultationer skal man vente 6-14 dage på er de langmodige, men en tidsfrist må ikke overskrides.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-03-15 10:56

Når jobcenteret beder om den.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 01-04-15 21:20

det er bare at lukke kassen, så bliver han hurtig rask

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 02-04-15 10:25

Godt du siger det Kenwood, for manden er ikke syg men pjekkesyg fejler intet. Kommunen skulle lige vide, ....??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-15 10:58

Citat
for manden er ikke syg men pjekkesyg fejler intet.

I det hele taget er det ikke særlig smart at melde sig syg den første dag, selv om det er ægte, men han har det åbenbart godt med at at blive stemplet.

Og så sig til ham at han er medvirkende årsag til at andre der er mere syge bliver regnet som idioter på jobcentret, de er umenneskeligt generaliserende både når det gælder syge og raske.

Og nogle læger deler fritagelseserklæringer ud som gamle damer der fodrer ænder.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-15 12:00

Citat
Han meldte sig syg og har ikke værer på (arbejdspladsen) endnu.
GM skulle så her til morgen været mødt men er stadig syg. Hvornår skal der afleveres en lægeerklæring.

Kan du oplyse hvad manden fejler?

Når man er på kontanthjælp, og sendes ud i en aktivitet, som man ikke mener at kunne klare af helbredsmæssige år, så er det en fordel, at møde op og give det en chance, også selvom man måske må give op efter 1 time.

Så vidt man på nogen måde er i stand til det, så bør man møde op, om ikke andet, så for at fortælle hvordan man har det, og gå hjem igen.

Med den fremgangsmåde beviser man, at man er i stand til, at komme op om morgenen, og passe en aftale, og man viser sin gode vilje.

Hvis man blot ringer og sygemelder sig, så er der ingen der kan vide, om han blot sidder derhjemme med ondt i pjæktarmen, og så behandles han derefter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-15 14:10

Citat
Hvis man blot ringer og sygemelder sig, så er der ingen der kan vide, om han blot sidder derhjemme med ondt i pjæktarmen, og så behandles han derefter.

Netop, i min nylige afsluttede aktivitet mødte jeg ravende syg op for at vise flaget og de sendte mig omgående hjem, vi gamle der eropdraget kunne ikke drømme om at opføre os på den lallende måde.

På en anden aktivitet i pensionisthaver da jeg var rask havde vi en som vi kaldte "ugens gæst" idet han altid meldte sig syg mandag og fredag, så undgik han at skulle have lægeerklæring efter 3 dages sygdom.
I øvrigt var han akademiker

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 02-04-15 18:04

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-04-15 20:39

Citat
vi gamle der eropdraget kunne ikke drømme om at opføre os på den lallende måde.

Hmmm, jeg må indrømme, at jeg selv har kvajet mig på den konto.
Jeg har været vant til, at man på arbejdsmarkedet ringer og sygemelder sig, og så møder man op igen når man er blevet rask.

Men sådan spiller det bare ikke når man er på offentlig forsørgelse.

Citat
Tak for svaret Troldepige.

Velbekomme.

For yderligere hjælp og vejledning i den slags spørgsmål kan jeg varmt anbefale K10.dk.
http://www.k10.dk/
"Stedet for syge mennesker, som er kommet i klemme i systemet"

(man behøver dog ikke, at være syg for at få hjælp på K10)