/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Rødler
Fra : mig-selv
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 29-03-15 20:54

Har en pakke rødler som er blevet lidt tør i ´kanterne´ = smuldrende.
Kan jeg gen-opbløde det med vand og få noget godt ud af det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-03-15 20:59

JA

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-15 21:02

JA ? HVAD

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-15 21:03

Også selv om det er næsten som sten = udtørret?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-15 21:04

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-15 21:12

Er det en brændt rød mursten?
Ellers kan ubrændt ler godt blødes op, det vil tage lidt tid men opblødt bliver det hvis du lægger det i vand

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-03-15 23:11

Du spurgte jo selv:

Citat
Kan jeg gen-opbløde det med vand og få noget godt ud af det.

og jeg svarede JA - det er der vel ikke det store grammatiske mysterium i?

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-15 00:06

HEJ

HVIS DET BARE ER LIDT TØR (HÅRDT) SÅ PAK LERET IND I NOGLE VÅDE HÅNDKLÆDER, OG PLASTIC UDENOM.
HVIS DET ER HALVTØRT, SÅ SKÆR DET I SKIVER OG LÆG DE VÅDE KLUDE IMELLEM LAGENE.

HVIS DET ER HEL TØRT, KAN DU LÆGGE DET I VARMT VAND, IKKE KOGENDE.
NÅR DET ER OPLØST (IKKE RØRE I DET IMENS) HELD DA FORSIGTIG VANDET FRA, LERET VIL LÆGGE SIG PÅ BUNDEN.
DET OPLØSTE LER KAN DU "TØRRE" TIL DEN KONSISTENS DU ØNSKER, PÅ EN TYK GIBSPLADE, ELLER ANDET DER KAN SUGE VAND.
KONSISTENSEN AFHÆNGER AF, OM DU SKAL BRUGE DET AT DREJE TING AF, ELLER DU SKAL MODELERE AF DET.
HUSK AT ÆLTE DET GODT INDEN BRUG.
GOD FORNØJELSE MED DET.
MVH AG112

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-15 03:15

Håber det virker, men særdels godt råd.. som kan bruges til noget.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 11-04-15 14:03

HEJ MIG-SELV

SELVFØLGELIG VIRKER DET.
JEG HAR MANGE ÅRS ERFARING.

ELLERS SKRIV IGEN, MEN HUSK HVIS DU OPLØSER DET I VAND, SKAL DET VÆRE HELT TØRT
FØRST.
BAGEFTER SKAL DET HAVE TID TIL AT SUGE VANDET, INDEN DU RØRER I DET.

MVH AG112