/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Tilretning af undertekster
Fra : Sunnyman
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 29-03-15 18:10

Hej Eksperter,

Har downloadet nogle srt undertekster, men de passer ikke med flere sekunder på filmen.

Nogen let måde at rette det på ? eller skal det gøres manuelt ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-15 18:22

Prøv med Subtitle Workshop
http://subworkshop.sourceforge.net/

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-15 18:29
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-03-15 19:49

Med subtitlw workshop skal du blot mærke en af de første og en af de sidste tekster og trykke på sync, så er du kørende.... hvis teksten er til den samme klipning. Standard tekster til directors cut, dur selvfølgelig ikke. Det sidste gælder også for Subshifter.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-03-15 17:04

"Subtitle Edit" er et nemt program til synkronisering og redigering af undertekster.
http://www.nikse.dk/

1) Download og installere programmet gratis
2) Kør programmet og gå op i File/open og "find din undertekst du vil redigere"
3) Herefter gå op i "Synchronization/Adjust all times ...... Vælg 1 sek før eller efter... og Gem underteksten. Hvis Æ-Ø-Å ikke vises når du afspiller video-filen i din afspiller, skal underteksten bare gemmes som "UTF-8".

McBobo

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 30-03-15 18:19

Jeps...

Under forudsætning at teksterne er til samme billed/sec.
Hvis teksten er til 23.96 billeder pr sec og filmen er 25...som film vist i tv er, er der ingen vej udenom subtile workshop

Godkendelse af svar
Fra : Sunnyman

Dato : 31-03-15 09:37

Tak for svaret Klaudi.

Virker perfekt.

Takker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-15 10:52

velbekomme