/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bonjour for Windows
Fra : o.v.n.
Vist : 651 gange
300 point
Dato : 29-03-15 00:31

Det er et program Apple og har altid været på min bærbare med Windows 8.1
men hvad er det for en størrelse og hvad gør den på min computer?
Jeg kan sikkert godt undvære den fordi den ikke er på min stationære computer men det kunne være rart at vide kan den gør godt for?
Jeg har ikke installeret noget fra Apple og der var heller ikke andet end Bonjour fra det firma da jeg åbnede computeren første gang, jeg er i gang med forårsrengøring og vil afinstallere unødvendige programmer, der er allerede røget en hel del HP programmer som jeg ikke brugte til noget

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-15 00:37

I gamle dage var det som regel noget der fulgte med Adobe, og så vidt jeg husker lå det i baggrunden og ´lyttede´ til hvad man foretog sig.
Jeg fjernede det og kunne ikke mærke forskel på mine programmer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-15 09:33

Bonjour is Apple's implementation of Zero-configuration networking (Zeroconf), a group of technologies that includes service discovery, address assignment, and hostname resolution. Bonjour locates devices such as printers, other computers, and the services that those devices offer on a local network using multicast Domain Name System (mDNS) service records.

Googleoversat
Bonjour er Apples implementering af netværk uden konfiguration (Zeroconf), en gruppe af teknologier, der omfatter tjeneste opdagelse, tildeling adresse og værtsnavn opløsning. Bonjour lokaliserer enheder som printere, andre computere, og de tjenester, at disse enheder tilbyder på et lokalt netværk ved hjælp af Multicast Domain Name System (mDNS) service optegnelser.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bonjour_(software)

Jeg plejer at afinstallere det, de skal ikke snage i min pc, det er der nok andre der gør!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-15 09:38

Citat
Sp. Hvorfor melder mit system, at Bonjour er spyware/malware?

Bonjour skal hele tiden køre i baggrunden, for at den kan give præcise oplysninger om tjenesterne på det lokale netværk. Nogle sikkerhedssystemer er endnu ikke blevet opdateret, så de registrere Bonjour som uskadelig systemsoftware.

https://support.apple.com/da-dk/HT2250

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-03-15 10:17

Klaudi så har du vel også deaktiveret uPNP ?

http://www.zeroconf.org/zeroconfandupnp.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-15 11:12

Citat
Klaudi så har du vel også deaktiveret uPNP ?

Næh, den bruger det lokale netværk så enheder nemmere kan oprette forbindelse til hinanden!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-03-15 11:21

Kontroller softwareprogrammer, som starter automatisk, for at afgøre, om de er nødvendige,
Bonjour Service
bruges til at finde printere og fildeling, iTunes bruger Bonjour til at finde delt musik, iPhoto til at finde delte billeder

Se her

http://support.hp.com/no-no/document/c03993087

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-15 14:31

Citat
Bonjour lokaliserer enheder som printere, andre computere
et lille udpluk fra Klaudi's beskrivelse, tjenesten burde være ret uskyldig og måske helt unødvendig, min stationære Windows 8.1 computer har den ikke og der har aldrig været problemer med at lokalisere noget på netværket.
I november 2014 satte jeg en ny trådløs printer til og den blev fundet og installeret på begge computere helt uden at jeg klikkede på noget, den var der bare kort tid efter at printerne var kommet på netværket

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 29-03-15 14:42

Citat
I november 2014 satte jeg en ny trådløs printer til og den blev fundet og installeret på begge computere helt uden at jeg klikkede på noget, den var der bare kort tid efter at printerne var kommet på netværket

Netop, du har ikke noget at bruge Bonjour til, medmindre du har et eller andet Apple halløj på pc, itunes f.eks. hvis du installerer itunes, så plejer Bonjour at følge med!

Så ud med det!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-15 16:15

Hej o.v.n.
Jeg måtte installere Bonjour for at kunne dele printer på min bærbare. Men jeg kører også Apple og Win7 på min iMac. For at kunne udskrive fra min bærbare HP måtte jeg installere Bonjour. Du har ikke behov for den.
Ingeborg

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-15 21:02

Tak for svaret Klaudi. den blev afinstalleret og jeg regner ikke med at komme til at savne den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-15 09:27

velbekomme, jeg tror ikke du kommer til at savne den!