/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Godt cykelmærke til kvinder
Fra : 1980
Vist : 330 gange
500 point
Dato : 23-03-15 11:25

Jeg skal købe en ny cykel til min kæreste. Men jeg aner ikke, hvilke mærker der har et godt ry inden for damecykler nutildags? Budgettet er 4-5.000 kr. og jeg vil selvfølgelig gerne have så meget som muligt for pengene.

Den skal være:
- Nem at køre på ("ikke en havelåge")
- Nem at vedligeholde

Jeg har kig på en cykel af mærket Nishiki? Er det et godt mærke med værdi for pengene? Hvad er der ellers?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-15 14:05

Hvis hun er entusiastisk cyklist er der kun eet mærke der duer: BIANCHI

Prøv om ikke du kan finde et godt tilbud hos : http://www.bikester.dk/bianchi.html?gclid=CP6A0vPEvsQCFWfKtAod-1IAQA&_cid=21_1_2_g_b0043b_b0043b_62900450544_bianchi&ef_id=VRAPXgAABBOneUo4:20150323130430:s

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-15 14:11

Det 'gamle' knallertfirma Kreidler laver også fine 'dame-cykler', hvis hun er mere adstadigt anlagt:

http://www.bikester.dk/kreidler-zaandamm-da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-15 14:13
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-15 14:15
Kommentar
Fra : 1980

Dato : 23-03-15 14:42

En racercykel skal det i hvert fald ikke være. Det er mere til fritidsbrug.

Dem fra Kreidler ser ikke ud til at være så lette med omkring 20 kg.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-03-15 15:51

Sjovt nok har jeg og min nu afdøde kone haft Nishiki, anbefalet af Manfred,
en rigtig cykel kender, der havde sin Nishiki cykel stående inde i stuen uden et støvgran.

Vore cykler blev købt i Odense storcenter og vi var meget glade for dem,
men de blev stjålet i Flensborg. Parkeret og låst ved havnen, men ikke låst fast til nogert.
Noget det tyske politi bebrejdede os.

Jeg kan varmt anbefale Nishiki med et meget vridningstift stel selv i dameudførelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-15 16:47

Nishiki er et udmærket valg, hvis det er til en 'fornuftig' pris

Kreidler'en har dog den 'kvalitet' ..at den er bygget til vort vejrlig, hér på de nordlige breddegrader og til at holde længe. Derfor tung. Selv foretrækker jeg min tunge herre cykel (17 kg.). Jeg kører ikke længere race.
Hva' si'r du: 20 Kg. ???
Citat
..jeg vil selvfølgelig gerne have så meget som muligt for pengene.

Jamen... Værs'go'..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-03-15 22:42

Kildemoes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-15 07:43
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 25-03-15 19:51

Det er meget fornuftigt af dig, at du gør et godt forarbejde for at vælge en god cykel, der kan holde i mange år. Alle de forslag, der er skrevet foran er udmærkede. Hvis der stadig blev fremstillet cykler i Danmark, ville jeg bestemt anbefale dig et af de danske fabrikater. Indtil for 2-3 år siden blev Winther-cykler produceret i Danmark med ca 30.000 cykler om året, og for ca. 10 -15 år siden blev også Kildemoes fremstillet her i landet. Går vi 20 år tilbage, var der stadig en række lokale cykelsmede, som fremstillede egne cykelmærker på det måde, at de samlede delene fra en af de danske fabrikker og gav cyklen deres personlige touch. Sådan en har vi stadig i familien, den blev købt hos en lille cykelsmed på Frederiksberg og har holdt i 22 år. Min kone cykler Winther, en 8 år gammel dansk fremstillet cykel, den er perfekt, smart og uopslidelig. Mens selv om Kildemoes og Winther har flyttet deres produktion til udlandet, er det jo stadig dansk design (Kildemoens måske svensk), og det er stadig gode solide cykelmærker. Winther fremstiller stadig børnecykler, ladcykler og andre specielle cykler her i landet, så prøv at google Winther og se deres egenproduktion og deres importerede cykler af dansk design. Du kan også læse om dansk cykelindustirs situation i denne artikel:
http://www.business.dk/vaekst/den-danske-cykelproduktion-er-punkteret
Der findes også en cykel, der er meget populær i Sverige, Kronan, hver eneste cykel har en nummerplade med sit eget nummer, og det er en superstærk militærcykel. Men jeg mener, den er alt for tung at cykle, især for en feminin kvinde.
Der findes også cykelhandlere nogle steder, som har et udvalg af mange forskellige mærker. Det engelske Raleigh har altid været anset for et af de allermest fremragende udenlandske cykelmærker. Held og lykke med jagten!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-03-15 12:43

- ingen over og ingen ved siden af http://www.raleighbikes.dk