/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
App's virker ikke længere i Windows 8.1
Fra : Boxerpige101
Vist : 797 gange
300 point
Dato : 21-03-15 18:00

Hej
Kan en eller anden hjælpe mig, pludselig virker en del af App's ne bl.a. Windows Store ikke på min Windows 8.1 længere. Ved Windows Store får jeg kort den grønne skærm hvorefter der skiftes til skrivebordet igen.
Alt er næsten prøvet, der er scannet for spayware og malware vha. ADWCleaner, reperationsværktøjet til Store, Scannet for virus vha. Avarst. Alle programmer og drivere er updated,
kørt filen Dism /Online/Cleanup-Image /RestoreHealt. Intet har hjulpet, I er min sidste redning ellers må hele anlægget lægges ned, da der er et par af App'sne jeg ikke kan undvære.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-15 01:00

Må jeg være med på en lytter? Jeg har nemlig samme problem, nogle app's virker men ingen kan opdateres og jeg kan heller ikke installere nye app's
Microsoft foreslår at køre fsc /scannow som administrator i kommandolinjen, det løste ikke mit problem, der er for mange filer som mangler:
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/929833
Jeg har også forsøgt Fejlfindings værktøjet for apps som kan hentes i næste link, det løste heller ikke mit problem:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/what-troubleshoot-problems-app

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-15 10:23

Prøv at gøre som foreslået her:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-windows_store/windows-8-store-app-is-not-working/980fe0aa-d9c7-4449-bb32-11d66c71fbd6?page=13

For at komme ind i netværksforbindelse højreklik på startknappen på skrivebordet og klik på netværksforbindelser.

Håber det hælper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-15 10:29
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-15 11:39

Tusind tak Tedd mit problem blev løst, utrolig at Microsoft ikke selv er opmærksomme på det problem.
Undskyld til Boxerpige for at jeg udnytter tråden til at løse mine problemer

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 22-03-15 13:14

Det gør ikke noget o.v.n. min TCP/IPv6 er ikke aktiveret, så det er ikke her min fejl ligger, så vi leder videre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-15 13:22

Ærgerligt Boxerpige. Har du prøvet nogle af de andre forslag i det link jeg sendte? Det virker som et netværksproblem. Jeg har selv haft problemet med min mail app men det blev løst ved en restart. Kan være noget så simpelt som at ændre dns indstillinger?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-15 14:49

Tjek om du har fået den sidste store opdatering installeret, over 700MB!

Hvis ikke så gør det!

Tast Win-Logo+S, skriv i søgefelt, windows update, klik på det når det står i listen,
i vinduet der åbner tjekker du om alt er installeret, marker det der ikke er valgt og opdater.

Ellers kan du prøve denne her(hvis du ikke allerede har)

Windows App Store doesn't load after 8.1 Upgrade v. 2 (Also Works for Windows 10!)
http://blogs.technet.com/b/ouc1too/archive/2013/10/19/windows-app-store-doesn-t-load-after-8-1-upgrade.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-15 14:51

En mere
How to Re-register the Store in Windows 8 and 8.1
http://www.eightforums.com/tutorials/35231-store-re-register-windows-8-8-1-a.html

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 22-03-15 15:23

Klaudi de to virker heller ikke, kom med flere bud

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-15 15:27

Tjae jeg kan ikke huske hvad jeg ellers gjorde på niecens pc, mener det var ovenstående, og da det endelig kunne åbne igen, så skulle flere af apps'ne installerers igen!

Der var jo 3 ting, er opdatering installeret!?

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 22-03-15 15:35

Ja alle opdateringer skulle være installeret, det siger den i hvert tilfælde når jeg søger på Windows Update, den er nu også indstillet til at gøre det automatisk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-15 15:41

Ok, hvis ikke en af de metoder virker så kan du prøve med en optimering af pc, uden at slette dine filer!

Sådan optimeres, nulstilles eller gendannes din pc
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-15 16:00

Eller prøv denne, den er næsten identisk med den fra winaero

Åbn PowerShell som Administrator:

Tast Win-logo+S og skriv powershell i søgefeltet.

Når PowerShell ikon dukker op i søge resultater,
så højreklikker du på det og vælger "Kør som Administrator".

Tast eller kopier/indsæt følgende kommando i PowerShell konsollen:

Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\WinStore\AppxManifest.XML

Det SKAL være en uafbrudt sætning!!!

Tryk Enter og vent indtil kommandoen er udført. Det skulle tage nogle få sekunder.

Genstart din PC

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 22-03-15 17:34

Den siger
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\WINDOWS\system32>Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:Syste
mRoot\WinStore\AppxManifest.XML
'Add-AppxPackage' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

C:\WINDOWS\system32>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-15 17:41

Det er i Powershell du skal køre kommandoen, ikke CMD kommando prompten!

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 22-03-15 19:01

Hvordan kommer jeg over i den, jeg kender intet til dos

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-15 19:05

Åbn PowerShell som Administrator:

Tast Win-logo+S og skriv powershell i søgefeltet.

Når Windows PowerShell ikon dukker op i søge resultater,
så højreklikker du på det og vælger "Kør som Administrator".

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 22-03-15 21:22

Dutter heller ikke ØV

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-15 21:26

Så må du prøve den næst sidste/bedste løsning

Citat
Ok, hvis ikke en af de metoder virker så kan du prøve med en optimering af pc, uden at slette dine filer!

Sådan optimeres, nulstilles eller gendannes din pc
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Sidste løsning er jo så at starte helt fra scratch!

Eller kigge de ca 5 millioner hits efter her
http://kortlink.dk/google/gc66

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-15 10:31

Har du prøvet wsreset?

Åbn "Kør" boks,
tast Win-logo+R, skriv så wsreset.exe i feltet, klik OK/Kør

Kryds hvad der krydses kan!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-15 11:17

Fandt lige en mere, det er vel ikke så simpelt så det er fordi dato/tid er forkert!

Der er en guide til at slå Proxy fra og en med wsreset!

Fix: Windows Store not opening
http://www.thewindowsclub.com/windows-store-not-opening

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 23-03-15 12:33

Det bliver nok det sidste resultat, at lægge det hele ned, hvis jeg da ikke kan reparere det. Nu er det lidt bøvlet, da det er et anlæg der er startet på Windows 98, opdateret til 2000 med en update version, herefter uddatet til XP med en ny opdated version og til sidst opdateret med en windows 8,0 updated version, for til sidst at have downloaded en 8.1. er det mon nødvendigt at lægge alt ned, eller kan man bare kø-re en ny 8,0 oven i for så at downloade 8.1?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-15 12:39

Citat
eller kan man bare kø-re en ny 8,0 oven i for så at downloade 8.1?

Jeg vil tro du kan installere w8 og så opdatere til w8.1

Sådan optimeres, nulstilles eller gendannes din pc
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-15 13:24

Hold da op Du har været med næsten hele vejen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-15 14:20
Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 09-04-15 17:15

Jeg har nu fået en løsning på ovenstående spørgsmål af anden vej, og trækker det hermed tilbage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-15 17:52

Citat
Jeg har nu fået en løsning på ovenstående spørgsmål af anden vej, og trækker det hermed tilbage.

Så ville det fan' fløjtme da være en god ide at komme med den løsning!

Det kunne jo være VI ku' bruge den os!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-15 18:22

YES... Hit me' den 'løsning' Boxerpige101 !!! ...vi venter i spænding
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 09-04-15 19:05

OK jeg skulle hente et program ned der hed Windows Repair (All In One) pakke det ud og køre det, det fik det til at virke igen. Det program skulle reparere hele Windows.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-15 19:10
Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 09-04-15 20:31

Ja det skulle det være, selv om det ikke var der jeg hentede den ned, hvor det lige var husker jeg ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-15 08:17

Godt så...
</MOLOKYLE>