/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Proportioner...?
Fra : molokyle
Vist : 478 gange
200 point
Dato : 21-03-15 14:45

Nu har vi set Justitsministeren fremlægge 11 forslag til; at agere mod TERROR.

Hvornår ser vi at der med samme iver og ildhu stiller forslag om at opdæmme/efterforske/forhindre...: Skattetænkning = Bevidst Skat-undragelse ? (Skattely, kartelpriser, uigennemsigtige/vidtløftige selskabskonstruktioner, osv.)

..en 'fidus' der KUN kan lade sig gøre; hvis man i forvejen har 'noget' at skjule?

De potentielle SOCIALE bedragere (ledige: ARMY'ere, kontanthjælpsmodtagere mv.) vil der med stor sikkerhed, dyneløftning og kontrol blive sat en effektiv stopper for: Ingen kan slippe adsted med fusk, løgn og fortigelse, men hvad sker der liiiiiiige med f.eks. ... digt selv videre.

Hvordan og hvornår; har man tænkt sig at prioritere indsatsen (resurser/skattekroner) dér hvor den batter noget for alle os medborgere ..og ikke kun 'stemmekvæget' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-15 15:16

Jeg sætter lige tingene i perspektiv:

1.) http://www.skm.dk/aktuelt/nyheder/2014/december/flere-penge-til-projekt-skattely-mv/
Citat
Der afsættes 13,5 mio. kr. i de kommende år til SKAT, som blandt andet skal undersøge de lækkede dokumenter om mulig skatteunddragelse i Luxembourg.

2.) 20 Mill. til beskyttelse af Jøder alene: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/03/19/0319183718.htm
50 mill. ialt. : http://politik.tv2.dk/2015-03-05-regeringen-vil-bruge-50-millioner-ekstra-paa-beredskab
..som man lige dobler op:
Citat
Regeringen har allerede lagt op til at bruge 50 millioner kroner ekstra om året på politiberedskabet de næste fire år, men nu fordobles dette beløb i 2015.

Hvad gavner disse 'bevillinger' den alm. borger mest?
a.) Skat?
b.) Terrorbekæmpelse?
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 200 point
Dato : 21-03-15 17:08

Citat
Nu har vi set Justitsministeren fremlægge 11 forslag til; at agere mod TERROR.

Hvornår ser vi at der med samme iver og ildhu stiller forslag om at opdæmme/efterforske/forhindre...: Skattetænkning = Bevidst Skat-undragelse ? (Skattely, kartelpriser, uigennemsigtige/vidtløftige selskabskonstruktioner, osv.)

Rationelt set har du fuldstændig ret, problemet er at terrorisme (terror=frygt på latin) skaber frygt i befolkningen og derved hos politikerne, der skal vise handlekraft for at dæmpe angsten og få stemmer, forhindre at folk bliver bange for at tage metroen osv., mens skattefusk, svindel mv. "bare" handler om penge

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-03-15 19:26

Hvor er I dog enige om, at skattesnyderi er ligeså kriminelt som terror.
Jeg vil ikke engang kommentere på det, det ville være som at smide vand på en gås.

Dog vil jeg ikke undlade at sige: I er fuldstændig ude af proportioner, hvis I mener de to emner har den mindste sammenligning.

Ret beset kan jeg eddermugme godt forstå, der bliver snydt i skat!
Men jeg kan den ondehylme ikke forstå, der bliver udøvet terror i pædofetens hellige navn.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-15 20:02

Tak for svaret vagnr.
Citat
Rationelt set har du fuldstændig ret : ...skattefusk, svindel mv. "bare" handler om penge

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-03-15 20:20

Tommy, du glemte vist at læse "rationelt"!

De penge, der på den ene eller anden måde snydes for i Dk, eller i Schweiz hvis det er mindre risikabelt for synderne, kunne snildt betale adskillige terrorpakker!

Jeg har ikke skrevet

Citat
skattesnyderi er ligeså kriminelt som terror

allerede strafferammerne siger noget andet.

Selvfølgelig må og skal politikerne dulme folkets frygt (ellers bliver de ikke valgt), men to dræbt i Dk af en terrorist siden 1985 er ikke verdens undergang (når man ser bort fra frygten det skaber)!

Da en eller anden venstreorienteret blev dræbt af en brevbombe for en del år siden gik folk jo ikke i panik, det er åbenbart kun hvis terroristen er muslim det er slemt?

Jeg forstår slet ikke

Citat
Ret beset kan jeg eddermugme godt forstå, der bliver snydt i skat!

Hvis det kun er de lovlydige der skal betale for skoler, hospitaler, poliiti mv, mens svindlerne skal nyde goderne uden at bidrage, så varer det ikke længe før vi er en bananrepublik (undskyld, banankongedømme) som Italien eller Grækenland!

Jeg har så'n en fornemmelse af at du ikke svarer, men prøv at overvinde dig selv

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-03-15 20:22

Selv tak, Molokyle

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-03-15 22:12

Citat
Jeg har så'n en fornemmelse af at du ikke svarer, men prøv at overvinde dig selv
Hvor har du den fornemmelse fra? Jeg har altid svaret på det, som jeg er blevet spurgt om.

Citat
for skoler, hospitaler, poliiti mv,
Alt imens DK's skatte -afgiftsindtægter bliver større og større, bliver der mindre og mindre til hospitaler, skoler, ældrepleje, osv osv - eller måske mere korrekt, servicen bliver forringet dag for dag. Hvad mon det skyldes?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-03-15 06:32

Citat
Alt imens DK's skatte -afgiftsindtægter bliver større og større, bliver der mindre og mindre til hospitaler, skoler, ældrepleje, osv osv - eller måske mere korrekt, servicen bliver forringet dag for dag. Hvad mon det skyldes?

Ja, "Hvad mon det skyldes?" at du tror det?

Vores gennemsnitlige levetid er konstant stigende, har været det mange år og den stiger fortsat

http://www.google.dk/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_dyn_le00_in&idim=country:DNK:SWE:NOR&hl=da&dl=da

Vi har for nylig fået indført en ny skolemodel, der vist betyder, at børnene nu får stort set samme undervisningtid (i klokketimer) som da jeg var dreng, mon ikke det hjælper (bortset fra på lærernes fritid)?

At servicen skulle være faldende tror jeg ikke et øjeblik på, men jeg tror på, at manges forventninger stiger langt hurtigere end servicen, og det de samme mennesker vil betale for den (i skat).
Brok sælger nyheder, det gør tilfredshed ikke

Bortset fra det havde jeg hellere set dig forholde dig til, hvorfor du tror, at jeg (eller Molo) skulle mene at "skattesnyderi er ligeså kriminelt som terror"?

Jeg (og tror jeg Molo) mener, at der er koks i proportionsfordeleren, når et par vanvittige drab sætter Dk på den anden ende, mens fx bandedrab ikke gør! Eller at Skat åbenbart ikke gider undersøge store skattesager, eller bare inddrive de penge forretningsfolk og virksomheder mv skylder, mens man kan være stensikker på de kommer efter en kontanthjælpsmodtager der skylder 100 kr!

Selvfølgelig skal der gøres noget for at forhindre terrorisme, men det handler (tror jeg) langt mere om at få de unge etnere ordentligt integrerede fra vuggestuen og fremefter, i stedet for at vente til de er halvvoksne, halv- eller helfortabte og do. kriminelle!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-15 07:30

Korrekt vagnr at dette er een af mine pointer:
Citat
Skat åbenbart ikke gider undersøge store skattesager, eller bare inddrive de penge forretningsfolk og virksomheder mv skylder, mens man kan være stensikker på de kommer efter en kontanthjælpsmodtager der skylder 100 kr!

Folk kan gå konkurs for 3 cifrede millionbeløb og spekulere andre folks penge ned i et sort hul uden det får konsekvenser. Joeh... det får den konsekvens at banker må lukke og småsparerne kommer til at betale gildet, men ud over det, får de lov at køre deres cirkus videre.

Hvis der trædes bare een millimeter ved siden af når det kommer til sociale ydelser, falder hammeren øjeblikligt eller også chikaneres borgeren som hér:

http://www.kandu.dk/spg173381.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-15 15:13

Jeg hørte et nyt argument idag for ikke at gå efter selskabstømmere, skattesnydere og konkursryttere:

Det er alt for dyrt og tager alt for lang tid og kræver alt for mange resurser at opklare disse sager.

Derfor kan det i stedet betale sig at bruge skattekronerne på at dæmpe befolkningens terrorfrygt.

'Befolkningens terrorfrygt' ??? Det er da vist et politisk manipuleret mediestunt.

Jeg kender pt. INGEN som er bange for terrorister.

De frygter for deres løn, arbejdsvilkår, alderdom og pension . En noget mere virkelighedsnært frygt.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-03-15 21:31

Citat
Bortset fra det havde jeg hellere set dig forholde dig til, hvorfor du tror, at jeg (eller Molo) skulle mene at "skattesnyderi er ligeså kriminelt som terror"?

Dette her:
Citat
Hvad gavner disse 'bevillinger' den alm. borger mest?
a.) Skat?
b.) Terrorbekæmpelse?

Citat
'Befolkningens terrorfrygt' ??? Det er da vist et politisk manipuleret mediestunt.
Okay.....et mediestunt!?!? Javel ja.

Citat
Selvfølgelig skal der gøres noget for at forhindre terrorisme, men det handler (tror jeg) langt mere om at få de unge etnere ordentligt integrerede fra vuggestuen og fremefter, i stedet for at vente til de er halvvoksne, halv- eller helfortabte og do. kriminelle!
Såvidt jeg kan se, gør mange muslimer ikke den store indsats for at lade sig integrere i det danske samfund, men istedet laver parallelsamfund. Og så er det satme svært.