/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ingen raid menu
Fra : frederikshavn
Vist : 222 gange
50 point
Dato : 19-03-15 13:21

har et asus m5a97 le ver2,og 2 wd360 raptor diske og vil gerne køre raid 0 på dem mit problem er at der ikke kommer nogen raid menu har sat sata 1-4 på raid og 5-6 på ide genstarter og trykker ctrl+f og har også prøvet ctrl+i der kommer kun en sort skærm med teksten decting drives og efter ca2min står der something wromg with your hardware,diskene er helt nye og har prøvet dem påe n vens bundkort,og de fungere fint please help me hvad gør jeg ligehar også prøvet at pille alt fra så der kun er 2 wd tilsluttet på sata 1 og2 mb er helt nyt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-03-15 15:08

Hej
Jeg har desværre ikke meget erfaring med RAID, men ved at der både findes software RAID og Hardware RAID. Hardware RAID skal opsættes i BIOS, software RAID indstilles typisk fra en menu der kommer efter at BIOS har udført grundopstarten.
Hvis du vil gemme data på maskinen, vil jeg ikke tilråde at sætte diskene op i RAID 0, da data/programmer bliver smidt tilfældigt rundt på de 2 diske, så hvis blot en af dem står af er der ikke noget der virker. Hvis du vil køre RAID, blot for at øge skrive/læsehastigheden, burde du overvej en SSD som systemdisk i stedet.