/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Antenner.
Fra : fiat9090
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 17-03-15 09:22

Hej. Nu kunne jeg ikke lige finde en kategori hvor TV antenner indgår, men det har vel noget med Hus at gøre. Vi bor i midthimmerland og tager vores signal fra Nibe senderen. Vi har Boxer TV. Jeg vil prøve om det kan lade sig gøre at hente signaler fra Midt-Vest TV og også fra TV Øst. Der er cirka 50 - til 75 km. afstand til deres sendemaster. Før denne digitale tid kunne vi hente signaler fra TV Fyn og TV Syd på ganske almindelige "TV 2 antenner" lidt afhængig af vejret. Hvilke antenner og evt. forstærkere skal jeg bruge for at hente TV signaler så langt sydpå som muligt. Vi bor rimelig højt i landskabet.

Accepteret svar
Fra : prosat

Modtaget 110 point
Dato : 17-03-15 10:01

Hej fiat.

Den du skriver om er Videbæk sender, som er hoved sender, du kan se Mux kanaler som du skal søge efter(manuel søgning) på Boxers hjemmeside, hvis du bor højt og du retter digital antennen mod senderen skulle det ikke være umuligt, køb en retnings bestemt, spørg sælger hvor stor den skal være, hold dig fra Harald Skrald små digitale antenner.

Prosat

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 17-03-15 10:10

Glemte at skrive dit tv kan måske levere de 5 volt som en digital antenne typisk bruger, ellers følger der måske en strøm for søgning med i købet, kan også købes.

Hvis du er usikker på det, kontakt Boxer og spørg en af deres teknikkere.

Prosat

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-03-15 10:51

http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/
indtast din adresse og se retning
eller ring til boxer

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-03-15 11:03

Hvis du ikke vil se alle betalingskanalerne men bare DR, behøver du ikke blande Boxeren ind i det, bare dit TV-apparat kan tage digitale signaler (DVB-T) med eller uden ekstrabox. Du skal bare rette antennen - den du kalder en TV2-antenne - mod nærmeste senderstation og så lade TV-apparat eller ekstraboksen om at finde kanalerne.
Du skulle uden ekstrabetaling se DR1, DR2, DR3, DR K, Ramasjang, DR ULTRA samt diverse lokalkanaler.
vh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : fiat9090

Dato : 17-03-15 11:30

Tak for svaret prosat.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 17-03-15 18:00

du er velkommen fiat, det er det vi er her til, hvis vi kan hjælpe.

Nysgerig, kan du nu se Videbæk.

Prosat

Kommentar
Fra : fiat9090

Dato : 17-03-15 19:00

Hej Prosat - skal lige have købt ny antenne, hen og låne en tagstige, have lidt bedre vejr (der er koldt på toppen) men jeg vil gerne vende tilbage med resultatet. Hilsen fiat9090.