/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Gulvpumpe - fittings
Fra : mig-selv
Vist : 546 gange
50 point
Dato : 16-03-15 17:52

Har et par af disse gulvpumper, men hvordan får jeg ´hanerne´ af, nede i selve pumpehuset:

http://www.landogdyr.dk/am-top-3337-spandfilter.html

Og her reservedelene jeg gerne skulle have skiftet - den runde ring er af hård plast og kan lige passe ind i hullet på ´studserne´.
http://spic.dk/index.php?view=4881426523927
http://spic.dk/index.php?view=4851426523956

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-15 17:54

NB, de studser på billederne kan drejes 360* - men de er ikke til at rykke op af pumpehuset.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-15 19:36

De skal pilles ud bag fra

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-15 19:41

Det kan så IKKE lade sig gøre da alt er en lukket boks/kasse - bortset fra ydersiden, hvor man kan se det.
Det eneste man kan komme til fra ´den´ anden side er selve motoren med aksel til pumpe og lejer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-15 19:43

Og det må jo kunne skiftes ud, siden der findes reservedele til det.
Kan desværre ikke få kontakt til dem der har solgt delene - derfor jeg spørger her.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-03-15 20:55

Send en mail til forhandleren med dit spørgsmål.
http://www.landogdyr.dk/kontakt-os

Dette skriver jeg fordi, da jeg arbejdede i dyrehandel havde min daværende chef helt styr på hvordan div. pumper, filtre m.m. kunne repareres.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-15 21:19

Citat
Send en mail til forhandleren med dit spørgsmål.
http://www.landogdyr.dk/kontakt-os

OK, har nu forsøgt at kontakte flere? forhandlere - bla dem jeg har køb pumperne ved og dem jeg sidenhen har købt dele ved, en enkelt kender til pumpen men INTET om at skifte så meget som en slange på den = almindelig have slange kopling, disse er bare meget billigere.

Har også læst på andre sider/ fabrikanters, men INTET om at skifte den ene del ud med en ny.

Men senere, så får skidtet en ´pumpetang´ og ud med den lille studs, så er det så bare om det plasten flækker eller holder, flere penge ud af vinduet..

Det minder mig om en ´fittings´ der går fra en almindelig en slange? eller hvad sådan noget rør hedder og over i/ til et jern vandrør har nemlig lige døjet med lidt dårligt lavet VVS arbejde jeg fik lavet for nogle år siden.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-15 23:49

Tak for svaret rotw.
Har vist nævnt et sted at jeg skal have nye briller, men denne var sgu da logik for burhøns = med/ uden briller.
Så du får lidt at grine af - spam eller

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-03-15 06:05

Det var så lidt