/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
JPG-fil
Fra : sdam
Vist : 666 gange
100 point
Dato : 14-03-15 10:58

Hvordan åbner man bedst en JPG-Fil så man kan skrive i den????

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-03-15 11:07

Du kan evt. åbne filen i Microsoft Paint og sætte en tekstboks ind

eller: http://mipan.info/1/2012/02/hvordan-du-redigerer-billeder-i-en-jpg-fi.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-03-15 11:09

Paint

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-03-15 15:42
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-15 18:56

Du kan ikke udenvidere skrive i en jpg billedefil - men godt skrive hen over og så gemme det samlet, evt i en ny billedefil.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-15 19:11

Her kan du se hvad man bl.a kan.
http://peecee.dk/upload/view/448673/full

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-03-15 19:52

Citat
Du kan ikke udenvidere skrive i en jpg billedefil

Det kan du faktisk godt, du kan også gemme filer i et billede = kommandopromt skal/ kan bruges eller et mindre gratis program, som jeg ikke lige husker navnet på.

Men google ´hide file in picture/ jpeg´ og der burde komme masser af foreslag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-03-15 19:54

Ellers er der jo så mange gratis Watermark programmer på nettet

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-03-15 08:41

Man kan ikke skrive i en jpg fil. En jpg fil er en billed fil. Man kan selvfølgelige manipulere billedet i et billedbehandlingsprogram program, men skrive i filen nop den går ikke.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 26-04-15 12:03

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-15 13:57

Jo tak - men som de andre skriver kan man ikke udenvidere skrive i en billedefil.

Men man kan hente et billede og skrive ovenpå billedet. (lag 2)
Og så gemme det hele som en ny billedefil.