/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Sømandsring
Fra : bluemoon
Vist : 985 gange
100 point
Dato : 10-03-15 16:22

Hej

Er der nogen herinde der ved, hvor man kan få fat på eller købe en sømandsring i guld der kan skilles ad og samles igen, tror nok den er 4 eller 5 dele.
Har set flere gamle søfolk gå med, men har aldrig fået spurgt hvor De har den fra? Måske fra udlandet når De har været på langfart.

Håber nogen måske ved det

Mvh bluemoon

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 17:10

Er det noget alá denne
http://www.smykkebutikken.com/product.asp?product=1922

Flot statestik!
Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   0
- Annullerede   6
- Slettede   0
Ialt   7

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-03-15 19:50

Jeg mener, at de første jeg så var nogen, som soldater havde haft med hjem fra Cypern.

I 1970'erne ????

Er der nogen der ved, om det kan passe?
Jeg var ikke selv så gammel dengang, men jeg mener, at en af mine farbrødre havde en kammerat, der var på Cypern i en eller anden militær sammenhæng.

Jeg har sådan en ring, af sølv, men den venter på, at få loddet den ene af ringene sammen.
Og jo, jeg kan godt finde ud af at samle den.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-03-15 19:55
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-15 19:59
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-03-15 20:02
Kommentar
Fra : katekismus