/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg ved ikke hvor jeg skal spørge?
Fra : modersvilje
Vist : 525 gange
300 point
Dato : 10-03-15 12:31

For ca. tre uger siden holdt min stationære pc op med at gemme login´s - jeg har "altid" kunnet gemme passwords på bestemte sider, men nu gemmer den ikke mere!
Jeg køre med Win7 og Explorer 11, er der et sted jeg skal sætte/fjerne et flueben?
Det samme gælder når jeg gemmer mine favoritkanaler (på DR.dk/oversigt) jeg vælger og en time efter kan jeg vælge igen - det er lige så med mine login registerblade og dis-forum væk er mine passwords.
Har kandu-medlemmerne nogen forslag til årsagen?
venligst.
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 12:51

Den med login og dr tv favoritter der forsvinder, det er fordi at cookies bliver slette ved oprydning!

Den med husk koder,
åbn IE 11
gå til Funktioner (ALT+X) > Internetindstillinger, fanen Indhold,
punktet Autoudførelse, klik Indstillinger,
vælg Formularer og Brugernavn og adgangsskoder i formularer
OK,OK

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-03-15 13:02

Skal der være flueben i disse?
MV2
Vi ses flere steder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 13:04

Ja

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-03-15 13:30

Det tænkte jeg jo nok og det er der, nu har jeg imidlertid slettet alle temp files og så prøver jeg igen.
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 13:40

Hvis du har et oprydnings program som sletter temp filer så kan det være derfor!

CCleaner kan bruges, der kan man vælge de cookies fra til de sider som man bruger ofte!

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-03-15 13:57

Det har jeg ikke - jeg har selv slettet de 1800 temp files og nu vil jeg prøve om jeg kan gemme disse log ins, jeg vender tilbage om en genstarts tid.
MV2

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-03-15 14:17

Denne gang var både kandu og tv-oversigten stadig logget ind og det eneste jeg har gjort er at slette temp files nu er spørgsmålet om det er Norton der laver numre når pc-eren har stået ubenyttet en lille stund, men det ved jeg når jeg har luftet hunden.
Så må vi jo se.
foreløbig tak.
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 14:23

Det kan os være et "flueben" i IE 11

Internetindstillinger,
fanen Generelt,
punktet Browserdata,
der kan være "flueben" i Slet browserdata ved afslutning

Hvis der er, fjern det!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-15 17:42

Du kan også prøve dette, det gemmer alle dine koder/ login´s - og så kan du ryde op lige så tosset du vil, de er der stadig.
http://www.roboform.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-15 17:43

Glemte, at du bare skal klikke på de gemte ´sider´ og du bliver omstillet med det samme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-15 17:45

Det virker lidt alá Favoritter/foretrukne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 17:46

Det der robotform koster da kr. nu, plejer det ik' at være GRATIS?!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-15 18:20

Der står da at det er gratis? som det altid har været, men der er sikkert begrænsninger i hvor meget og hvad man kan oprette i selve programmet.
Citat
You'll never need to remember or type
your passwords again - all for Free

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 19:07

Der er begrænsning på 10 passwords efter hvad jeg lige kan læse mig til!
http://www.roboform.com/license

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-15 19:37

Ja, det var ikke meget, men trods alt gratis ellers knap 90.- men forstår så bare ikke det med at deres licens ´kun´ er gyldig et år.
Den jeg har, har jeg ikke fornyet i flere år - men den er også lidt ´sort´ i kanterne.

Men ellers alletiders program, når man ikke lige kan huske fra A til Z.
Og ellers husk at tage en backup af mappen med alle passwords til senere brug/ gendannelse

Der findes sikkert også andre af samme type, men tvivler på de er bedre = autoudførelse

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-03-15 19:48

Det lader til at Norton i inaktive perioder ryddede alle cookies væk og dermed alle de login´s jeg ville have beholdt, det har jeg nu med chathjælp fra Norton support fået løst (Håber jeg), det ved jeg når jeg har set hammerslag.
Det lader til at login memory er cookies. det vidste jeg ikke.
mvh,
MV2

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 150 point
Dato : 10-03-15 19:57

Citat
Det lader til at login memory er cookies. det vidste jeg ikke.

Der er mange ting så'n en "småkage" kan holde på!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-03-15 23:26

Hvis det er et spørgsmål om at gemme Passwords er
LastPass: Free Password Manager bare den goeste...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-15 09:12

Gem af password, der har jeg brugt KeePass de sidste 10 år eller mere!

http://keepass.info/

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 11-03-15 10:17

Tak for svaret Klaudi.
Det lader til at jeg skulle fravælge Nortons slettelse af cookies for siden har jeg ikke skulle skrive alle passwordsne ind igen 8Dem jeg havde bedt om at gemme).
Hvem af jer skal så have point? Der var ligesom ingen der sagde at jeg skulle tjekke mit virus-program. Den jeg syntes der kom tættest på er Klaudi så her er point!
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-15 11:12

1 * kan kun sige 1 ting, FEDTERØV