/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Slette ikke brugte fonte ?
Fra : ingelein
Vist : 471 gange
20 point
Dato : 09-03-15 19:18

Hej
Kan det betale sig at slette de fonte (skrifttyper) man aldrig bruger - bortset fra at det giver en bedre oversigt? Hvor meget fylder de?
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-03-15 19:25

De fylder normalt ikke voldsomt meget, men de koster jo nogle millisekunder når du starter din computer.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 20 point
Dato : 10-03-15 09:13

Ved ikke om Office har sine egne fonte, men jeg slettede engang en masse ´unødvendige´ med det resultat at pc gik ned, visse font´s bliver brugt af andre programmer og er nødvendige.
Bortset fra det, så fylder de intet og tvivler på at det kan mærkes på pc kræfterne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 09:40

I de go'e gamle XP dage der anbefalede man at fjerne unødvendige skrifttyper da de sløvede meget på systemet da de blev indlæst ved opstart, men om det gælder med de nyere pc'er med masser af ram osv ved jeg ikke!

Man skal selvfølgelig ikke fjerne system skrifttyper, så går der ged i den!

Her et program du kan bruge til at sammenligne skrifttyper med

AMP Font Viewer 3.86
http://www.ampsoft.net/utilities/FontViewer.php

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-03-15 12:00

Hej og tak for svarene.
Spørgsmålene opstod, da jeg fandt en gammel (1993) CD med 500 Fonte. Nogen af dem var meget mere spændende end standard fontene. Jeg tror heller ikke at standard fontene fylder alverden, men hvad skal man bruge f.eks. Wingdings til?
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-15 12:25

Wingdings er en masse symboler som du kan sætte ind i et dokument
http://en.wikipedia.org/wiki/Wingdings

Guide: Start computeren hurtigere
http://elektronik.guide.dk/Computer/Windows/Brugervenlighed/Tips%20&%20r%C3%A5d/Tilbeh%C3%B8r/Start_computeren_hurtigere_7307509

Se punkt 11!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-15 11:30

For ik' at lave alt for meget rod i anden tråd!

Citat
Du har vist rigeligt med tid, for jeg kan da se at du så godt som svarer på alle tråde. Det har jeg ikke tid til. Yaaark

Jeg svarer så vidt muligt på det som jeg tror jeg ved noget om, modsat visse andre

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 31-05-15 19:53

Tak for svaret mig-selv.