/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Android og googlekonto
Fra : trimare46
Vist : 522 gange
300 point
Dato : 08-03-15 14:05

Jeg skal have knyttet mine apps på min Android tablet til min googlekonto, men hvordan gør jeg det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 17:45

Du kan prøve at gå ind på PLAY, der bliver du bedt om at oprette en bruger/ konto

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 17:46

Ellers i INDSTILLINGER/ generelt/ konti

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 18:01

Citat
Ellers i INDSTILLINGER/ generelt/ konti

Dt skulle ikke være generelt = men ALLE og scroll ned/ op

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-03-15 18:02

Nu har jeg været inde på play og der ligger der en hel masse apps. Betyder det så, at de er tilknyttet min konto.
Og hvis det er tilfældet, kan jeg så logge på min konto fra en anden tablet og på den måde åbne mine apps.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 18:19

Ikke før du har oprettet en ´konto´ ellers kan du ikke hente dem ned.

Men gå ind i indstillinger/ alle/ konti, der kan du selv vælge og vrage.

Og ja, du skal logge ind på hver tlf/ ? MEN hvad er det for app´s der kræver at du skal logge på, hos mig er det kun Google og deres apps i skyen = Play, der kræver login hos mig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 18:21

Citat
Nu har jeg været inde på play og der ligger der en hel masse apps. Betyder det så, at de er tilknyttet min konto.

NEJ, det er dem som du kan downloade, gennem din konto - de skulle ikke gerne være åbne på din tlf, prøv at klik på en tilfældig - og du bliver bedt om at installere den, du kan bare klikke tilbage hvis ikke du vil have den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 18:25

NB; hvs du bruger samme mail/ konto som på din pc, så kan du også se hvilke apps du har installeret:
https://play.google.com/store?hl=da&tab=w8

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-03-15 18:45

Jamen hvis jeg ikke kan hente nogle apps uden at have en konto, så må jeg jo have en konto. Jeg synes bare ikke jeg har oprettet nogen playkonto.
Grunden til alt det her postyr er, at jeg skal bruge min tablet som gps på båden og jeg vilogså gerne kunne bruge min telefon til det når jeg ikke har mineralet med.
Men hvis jeg skal installere dem på begge enheder, skal jeg betale for dem to gange og det er jeg ikke så interesseret i.
Og nu er der så en der har fortalt mig, at hvis jeg knytter dem tillid googlekonto, kan jeg bare logge ind på den og så bruge appen på den måde.
Er det forvirrende, eller er det bare mig der ikke har fattet en skid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-15 18:59

Citat
Jeg synes bare ikke jeg har oprettet nogen playkonto
hvis du bruger Gmail og har logget på telefonen med den, så har du en konto men apps skal hentes til enhederne hver for sig, det er ikke nok at du henter en app på telefonen, du skal hente den samme app til tavlecomputeren også, du kan inde på din Google konto indstille synkronisering men det installerer ikke automatisk apps på dine enheder, henter du en app til 1 enhed så er den ikke automatisk på den anden enhed

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-15 19:00

Du kan bruge enhver Google mail til at logge ind på OGSÅ på andre tlf (samme Google konto)
Har selv haft 3 mobilos med samme google konto, og kunne hente det samme ned på alle tre.

Jeg har dog ikke prøvet ´betalings´ programmer, kun de gratis.
Netop fordi jeg ikke vil have en bank konto ind i den slags - Eyvind´ har prøvet turen med det, og pludselig var et par kroner fattigere.
Så er det noget med betaling, så spørg ham..

Og du kan sagtens finde gratis GPS programmer (NavFree) er særdeles godt og gratis - ved så ikke om det kan brugestil SØS.
Ellers findes der Google Maps/ Offline Maps

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-03-15 19:07

Det er ikke gpsprogrammet jeg skal bruge. Det er de tilhørende søkort jeg skal købe. Det gpsprogram der hører til kortene er ganske gratis
Jeg har kigget lidt på de apps der kommer frem når jeg går ind på play, og det er alle nogen jeg har eller har haft installeret, så det er vel bare en form for historik

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 08-03-15 19:30

Citat
Jeg har kigget lidt på de apps der kommer frem når jeg går ind på play, og det er alle nogen jeg har eller har haft installeret, så det er vel bare en form for historik

Ja, hvad den så ellers skal bruges til.
Men hvis du vil bruge noget betalings-halløj, så prøv at klik på KØB så mener jeg der kommer en dialogboks frem med tilknyt ´konti/ kort´, har som skrevet ikke selv forsøgt/ eller vil det, ellers snak med eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 08-03-15 19:32

Tak for svaret mig-selv.