/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
model af en kajak sangskjuler
Fra : ingelein
Vist : 2625 gange
50 point
Dato : 03-03-15 09:16

Hej
normalt er jeg meget kreativ, men her savner jeg lidt viden fra andre. jeg vil lave en model af en konkurrence kajak (NELO). den skal bruges som gimmic eller sangskjuler til en konfirmation. Mine børnebørn er bidt af kajak og på Landsholdet. Jeg har ledt alle vegne på nettet i ind-og udland, men har ikke fundet noget. Dog har jeg inspireret NELO til at de kan se et salgsobjekt i at lave små modeller af deres kajakker, men de bliver ikke færdige til midt i maj. Er der nogen som kan hjælpe? kunne godt lave en af papmache eller andet materiale. inspiration søges.
ingelein

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 03-03-15 22:24

I min barndom lavede man sådan noget i papmache,som det vistnok hedder.Det er billigt,og kan overmales,men kræver lidt tålmodighed.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-15 22:35

Hej Omahexen
Som jeg skrev, kunne jeg godt finde ud af at lave kajakken i papmache, men det er for groft. Imidlertid har jeg noget modelermasse, der skal røres op med vand. Det bliver som en slags kunstigt træ når det er tørt, og det kan slibes og males. Jeg har i dag tænkt på at bygge kajakken op omkring et paprør for at få den hul. Lad os se om der kommer andre forslag.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-03-15 15:01

Her lidt til inspiration:

http://multicuriosashop.dk/groenlandica-27

Kajakken kommer jo fra Grønland...

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 04-03-15 20:13

Nu skriver du,at papmache er for groft,kunne man ikke beklæde den med bomuldsgazebind,det er rimelig nemt,at få til at ligge glat,det var bare en ide.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-15 21:04

Lav det i/ af balsatræ, finpuds osv og ellers lav støbninger/ form af dén ? til flere kopiér
har lige smidt et ´tip/ spørgsmål´ om støbninger, du har åbenbart ´fyldet´ - hvis det ellers kan bruges noget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-15 21:21

Citat
Her lidt til inspiration:

http://multicuriosashop.dk/groenlandica-27

Kajakken kommer jo fra Grønland...

Og lidt ´åndeligt´...

https://www.youtube.com/watch?v=51j0yxNL2qo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-15 21:26
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-15 21:47

Hej til mig-selv
Der er meget stor forskel på kajakker - og en kapkajak/konkurrencekajak er slet ikke det samme som en grønlønderkajak. Jeg vil gerne ha' at den ligner den rigtige Nelo Qatro K1 kajak.
Og har helt bestemt tænkt mig at den skal være blank som den ægte vare. Jeg har kontakt med fabrikken i Portugal - så måske bliver de færdige med modellerne til tiden.
Ingelein