/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Viskestykker
Fra : mig-selv
Vist : 347 gange
50 point
Dato : 02-03-15 23:14

Købte en pakke hos H Nyborg, og de vil ikke tage mod vand - hvad pokker er der galt med dem.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 02-03-15 23:18

Tag dem en tur i vaskemaskinen først.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-15 23:26

Det var sikkert et meget godt råd, men det undrer mig at de ikke vil tage mod vand - trods alt.
Man skulle jo tro de var imprægneret..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-03-15 01:34

Nye håndklæder og viskestykker giver jeg altid en kogevask............og bruger aldrig skyllemiddel da det får vand til at prelle af.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-03-15 08:05

Citat
Det var sikkert et meget godt råd, men det undrer mig at de ikke vil tage mod vand - trods alt.
Man skulle jo tro de var imprægneret..
[Hihihihihi]

Det tror jeg faktisk de er, lige som meget beklædning er når man køber det.

Jeg går ud fra, at det handler om, at det skal se pænt ud når det ligger i forretningen, altså pæne glatte.

Jeg bruger altid frotté-viskestykker, og selv de allerbedste ser meget usle ud når man køber dem, de er flade i frottéen, men når først de har været med i vask (60 ell. 90 grader), så bliver de lækre tykke og bløde.

Og, som LuffeA skriver, ikke skyllemiddel til viskestykker (heller ikke til håndklæder, karklude, vaskeklude o.l.)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-15 11:59

Mig-selv - det er nok plastik du har købt.........................byt dem.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-03-15 16:02

hvis skyllemiddel blev forbudt her i landet (nogle butikskæder har droppet dem), ville der ikke være så meget af det der med viskestykker og håndklæder, der ikke kan suge.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-03-15 19:04

Citat
hvis skyllemiddel blev forbudt her i landet (nogle butikskæder har droppet dem), ville der ikke være så meget af det der med viskestykker og håndklæder, der ikke kan suge.

Og vi ville på lang afstand kunne genkende de mennesker, der går i syntetisk tøj. De ville allesammen gå rundt med strithår.

Det jeg mener er, at til nogle ting er skyllemiddel ok, men til andre ting er det ikke ok.

Og så er der nogle lande, hvor de laver håndklæder af en blanding af bomuld og syntetisk.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-15 19:13

Citat
det er nok plastik du har købt.........................byt dem

Det er sikkert reklame skilte jeg har købt
Normalt bruger jeg også froté, men syntes lige jeg ville prøve sådan et par pakker.
Dog har jeg været ude for det samme med froté fra Jysk, de var bare ikke så ´glatte´ de tog trods lidt af vandet.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-15 20:28

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-03-15 20:56

Tak for point