/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ny seng
Fra : Reset
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 02-03-15 11:10

Påtænker, at anskaffe ny seng. Nogen der har gode råd/erfaringer, jeg tænker på; skal man købe
elevationsseng eller traditionelt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-03-15 11:32

Alt efter behov og pengepung. En elevations seng er jo dejlig ting...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 02-03-15 12:55

Hej marken84
Jeg har selv købt en elevations seng, og det har jeg aldrig fortrudt, på min er der 2 el- motorer jeg gav fra ny mellem 8-10,000 kr idag ert den nok billiger, den jeg købte er en singelseng.
alan57

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-15 13:59

Eller en mellemting,
gør som vi gjorde, købte senge der er forberedt til senere elevation.

Man ved jo ikke hvordan tingene udvikler sig,
og foreløbig kan vi begge komme op og ud af sengen...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 02-03-15 14:15

Jeg har haft min el-seng i 10 år og er stadig glad for den. men husk at afprøve hvor godt man sidder i sengen når hovedenden er slået helt op. Prøv flere forskellige.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-15 14:32

I stedet for elevation købte vi tempur madrasser, og det har vi ikke fortrudt.

Men vi sidder heller op i sengen og vi har kun TV i stuen.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 02-03-15 15:19

man kan også sidde i sengen for at læse, gætte krydsord eller andet hyggeligt

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 02-03-15 15:44

Tak, nu kommer der noget konkret. Er ret sikker på, at det skal være en elavationsmodel.
Er så interesseret i, om der er nogle særlige punkter man skal være opmærksom på, og om der er nogle modeller/firmaer, man skal undgå.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 02-03-15 18:17

giv dig god tid til at prøveligge/sidde sengen. Hvis ikke forretningen har mange forskellige, så gå til en anden butik. Jeg valgte en elevationsbund og en forholdsvis billig sengeramme. På den måde fik jeg en god seng uden at blive ruineret.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 02-03-15 18:20

og bunden skal kunne indstilles efter hvor let/tung man er.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 02-03-15 18:30

nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor, men delfin sengecenter har mange
http://www.delfinsengecenter.dk/elevationsbund.html

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-15 00:09

Hej
vi har haft elevationssenge i mere end 15 år . Jeg har allerede slidt en fjernbetjening op. Jeg elsker min seng og sidder gerne med et håndarbejde, en kop te og en lydbog i øret. Det kunne jeg ikke gøre uden elevation! Noget andet er at jeg skal ligge med lidt løftet hovedgærde p.g.a. refluks (tilbageløb af mavesyre). Det var grunden til at vi købte elevationssenge. Dog er jeg nået til madras 2 . den første havde posefjedre og et forkert "knæk" i forhold til poserne. Jeg har overvejet en Tempur madras, men ved ikke om man har svært ved at vende sig, fordi den tilpasser sig kroppen? Du kommer aldrig til at fortryde købet af en elevationsbund.
mange hilsner
Ingelein, som får serveret kaffe på sengen HVER morgen ??

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 03-03-15 01:29

husk også, at jo mere man vejer, jo hårdere madras og jo mindre man vejer jo blødere madras.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-15 08:59

Hej
I dag har mange madrasser forskellige hårdheds/blødhedszoner. tilpasset ens vægt og højde. vi har jo ikke vores tyngdepunkt samme sted, nå ens højde kan variere op til 50 cm. min nuværende madras har posefjedre og et 12 cm tykt lag latex ovenpå. tænk også på om du selv kan håndtere en tung madras. Vi har faconsyede lagner. min gemal har silkelagner, fordi de er nemme at vende sig på. jeg har bomulds Jersey lagner, fordi jeg med eleveret hovedgærde ellers vil rutsche ned mod fodenden. jo,jo en elevationsseng har mange fordele. Men tænk også på at du sikkert skal have nye sengelamper.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 05-03-15 05:54

Tak for svaret ingelein, og i andre. En simpel lodtrækning afgjorde, hvem der fik point.
Men er nu ikke længere i tvivl om, at det skal være elevation.