/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook ???????????????
Fra : BL14
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 01-03-15 19:18

Hej Jeg er ved at sætte min fars pc op så han kan modtage email
Han har en g-mail konto ,men han vil gerne modtage/se sin post i Outlook ,men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i felterne "server til indgående post" og neden under står der "server til indgående post (SMTP)" Eller er det fordi det ikke kan lade sig gøre at se gmail i Outlook
Håber der er nogle der kan hjælpe
mvh Troels

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-03-15 19:31

Tror du skal bruge Imap til indgående post og SMTP.gmail.com til udgående post!

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-15 19:33
Kommentar
Fra : BL14

Dato : 01-03-15 19:38

Eyvind
Kan jeg bare bruge den? der står det er browseren Opera, men jeg bruger Explorer

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-15 19:51

Hej
Jeg har sat nogle Gmail konti op i Outlook /Internet Explorer.
indgående post : pop.gmail.com
udgående post: smtp.gmail.com
Kontonavn: Den mail adresse du har valgt@gmail.com
Adgangskode: XXXXXXX
Hak i husk adgangskode
Hak i min server kræver kodkendelse

Server til udgående post
Prik i Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post
Fanen avanceret:
Udgående post 465
indgående post 995
sæt hak i begge bokse.

Den opsætning er ok hjemme hos mine "klienter".
Ingeborg

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-15 19:52

Sorry "kodkendelse" skal være godkendelse
Ingeborg/alias Ingelein - når jeg kan huske det

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-03-15 21:14

Citat
indgående post : pop.gmail.com

Ingelein, du bør helt sikkert skifte til IMAP istedet for POP, det har en masse fordele.
F.eks, har du den samme mappestruktur på din Outlook som du har i webmailen.
Du kan koble flere enheder op på kontoen og de kan se de samme ting (telefon, ipad, computer osv.)
Hvis en computer går ned kan du bare koble op til din mail og du har alle mails tilbage igen.

For at bruge IMAP eller POP i Gmail skal det aktiveres, læs guide her: https://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?hl=da

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-15 21:35

Tak EXTERMINATOR
Jeg ved det godt - og at IMAP giver mange fordele. Men for ældre mennesker sætter jeg ikke op som IMAP, fordi det som regel er gamle XP Programmer de kører med og ligeledes gamle Office programmer med Outlook. Mine klienter skal ikke kunne andet end sende og modtage mails. Derfor sætter jeg ikke op som IMAP.
Mange hilsner - Ingelein -
Ps. gik ud fra at der skulle sættes op på en ældre herres pc. (ligesom min gemals

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-15 22:01

Min henvisning er til begge dele
Men her har jeg skrællet opera delen væk.

Her er en "køreplan" til at bruge gmail fra Outlook

Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
nu bør den være klar

Outlook / Outlook Express
funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap):[ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>
her vil den oprette forbindelse til nettet men jeg kører over lokalnet,
og kan ikke råde dig her.
næste>
Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>er din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
Avanceret:
udgående post....[465]
[X] denne server.........
indgående post...[995]
[X] denne server.........

Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 03-03-15 13:59

Tak for svaret ingelein.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-15 16:14

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-15 16:23

@Eyvind
???? - Faktisk 3. gang i løbet af den sidste uge jeg har fået points. Uanset om Klaudi bryder sig om det eller ej
Ingelein

Tja, det er nok, fordi jeg er gået i seng med min iPad - at jeg har svaret på spørgsmål - ellers har jeg ikke så meget tid til at følge med - har rigeligt i det jeg selv ikke kan finde ud af

Kommentar
Fra : Eyvind