/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mailkonto hakket??
Fra : BerndJ
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 25-02-15 15:47

Der bliver sendt spammailes fra min konto til mine kontakter ... og: nogle personlige emails er forsvundet / deleatet / kan ikke genfindes. Er min konto hakket?? Hvad kan jeg gøre????

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-02-15 16:22

Når nogle emails som er blevet sendt til dig er forsvundet er det ikke usansynligt at din konto er blevet hacket. Så er der ikke andet at gøre end at få et nyt - og mere kryptisk - password til din konto.

Det kan samtidig muligvis også løse problemet med spam. Men få lige først din egen maskine checket grundigt før spyware først, for ellers kan du rissikere at en cyberkriminel kigger med når du logger på igen.

Hvis det bare er din e-maiadresse der bliver brugt som afsender, så er det straks sværere. Hvor utroligt det end lyder så kan stort set enhver sende en e-mail med falsk afsender. En af mine bekendte har været ude for at hans datters computer sendte spam ud til hans bekendte med hans e-mailadresse som afsender. Jeg har selv prøvet - som en demostration, sendt e-mails med billgate@microsoft.com som afsender. Det virkede, men modtageren vidste godt på forhånd at det kom fra mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-15 18:33

Nyeste med e-mail hacking.

De finder / prøver sig frem til dit password.

Så sætter de din mail til videresend til deres mail.
Så sender de phising mail ud
Og slutter med at vælge arabiske tegn så du ikke kan komme ind på din mail.

Det er ikke gætteri....................................for jeg har set det praktiseret med en gmail.