/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Windows 10 bliver gratis
Fra : mig-selv
Vist : 360 gange
10 point
Dato : 23-02-15 22:40

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-02-15 23:44

Interessant. Tak mig-selv

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-02-15 00:12

Old news - whats the question?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-15 12:14

Tak for informationen, min nye Lumia 630 telefon kan også få Windows 10 gratis så må tiden vise om gratis er for altid eller der kommer en form for abonnemet en gang som der allerede er for den nye Office pakke

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-02-15 12:24

Citat
Tak for informationen, min nye Lumia 630 telefon kan også få Windows 10 gratis Glad så må tiden vise om gratis er for altid eller der kommer en form for abonnemet en gang som der allerede er for den nye Office pakke

Abonnement?
Det er da kun hvis man har Office 365 - Office 2013 koster da ikke noget abonnement...

Du betaler jo heller ikke noget abonnent for at have Windows 8.1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-15 19:07

Hmmm - jeg vil kun ha' betalingsprogrammer ............................... gratis.

Men ellers et godt tip. *****

Det er dog sjældent jeg kigger på min win 10 opgradering, for jeg syntes ikke den er det helt store vidunder. Nå men det bliver den måske.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-15 19:26

Det ser ud til at blive gratis.................................................. men så tænker jeg, at de løbende opdateringer / opgraderinger måske kommer til at kræve køb af ny computer - - - med helt nyt købeprogram.

Det bliver måske ikke engang muligt at lave sin egen backup.................køb en ny maskine.

Så den gratis opgradering lægger jeg på en ekstra harddisk, og ser hvad det er for noget de har gang i.

Måske man også skulle have sig en mobilpay nu hvor overførings grænsen bliver sat op 150.000

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-15 20:02

Citat
Måske man også skulle have sig en mobilpay nu hvor overførings grænsen bliver sat op 150.000

Så var det derfor jeg skulle godkende NYE betingelser.

Citat
Hmmm - jeg vil kun ha' betalingsprogrammer ............................... gratis

Jeg havde eller tænk på at være en ´god´ borger, og så købe den udgave - og så kommer den gratis.

Citat
Det bliver måske ikke engang muligt at lave sin egen backup.................køb en ny maskine.

Har lavet en backup af min prøve udgave af Win8, og den virker perfekt / med Aomei, men som du er inde på, så mangler resten af Verden at få deres programmer til at virke sammen med 10, og før AVG kommer med en løsning, beholder jeg min 7.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-15 20:04

Citat
Old news - whats the question?

Tja, muligvis - men for mig var det en nyhed man kunne glædes over, og derfor jeg ´spurgte´, så andre måske kunne glæde sig..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-02-15 20:23

Jeg er enig mig-selv det var også en nyhed for mig....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-15 21:19

Og så kan man jo ´håbe´ på at den er kommet sig over ´børnesygdomme´ så den ikke skal opdateres som en anden Win8 > 8,1.
Men prøve udgaven er lovende - så er det op til andre? at får deres programmer til at virke.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-02-15 00:15

Citat
Men prøve udgaven er lovende - så er det op til andre? at får deres programmer til at virke.

Det er jo netop også en "Prøveversion" som de udgiver som prøve, for at den endelige version som bliver frigivet senere i år skal være så fejlfri som overhovedet muligt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-02-15 01:12

Citat
så fejlfri som overhovedet muligt.

Det skrev DE vist også om Vista og Win8 (ikke 8,1) men med ALLE de ? med-trafikanter der findes på program-siden, som ikke vil/kan følge Bill Gates drømme om et perfekt ´vindue´ så længe er der panik på markedet = OG FRIT LØB FOR HACKERE osv.

Selv Linux/Mac er under pres + hele det mobile område, som sikkert er endnu mere følsomt/ og presset.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-02-15 01:15

Selv har jeg en Win7, som ikke er opdateret siden jeg fik den ind på min pc (et par eller mere), og den virker ´næsten´ perfekt, med undtagelse af IE8, som jeg ikke vil opgradere.
Samt der mangler drivere/ opdateringer fra andre firmaer, til min udgave.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-15 09:49

Jeg har en nærende mistanke om, at det er lidt af et reklamestunt.
I 'gamle dage' ville Windows 10 sikkert have heddet: Service Pack 2. (SP2)
Mig bekendt skulle man ikke betale for service pack's.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-15 16:58

Jeg har en win 10 kørende ovenpå win8.

En realtech driver som win 10 opdate ville forære mig var lige ved at nakke systemet.

Måske er min bærbare Zepto ved at være for gammel (7 år ) til alt det nymodens.

Men win 8.1 kører godt på det gamle dyr.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-15 15:46

Zepto er også min 'næst'-bedste venindes computer.
Den kører 7'eren ..helt perfekt
Mor har en Toshiba Pro 'ting' med Win 8.1 og Classic Shell, men...

...eftersom det er undertegnede der 'tilser' dem begge, så ved jeg godt hvilke af de 2 jeg foretrækker!
</XP PRO SP3>