/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kortlæser kan ikke læse memorykort
Fra : wanni67
Vist : 425 gange
50 point
Dato : 23-02-15 18:16

Jeg har et kamera og et memorykort og en kortlæser. Når jeg har fotograferet med kameraet, flytter jeg memorykortet over i kortlæseren og sætter kortlæseren til computeren med usb-stikket. Det virker fint, og det har det gjort i lang tid. Nu har jeg købt et nyt kamera og et nyt memorykort. Så har jeg fotograferet og flyttet memorykortet over i kortlæseren og sat kortlæseren til computeren. Og så sker der ingenting. Computeren reagerer ikke på at kortlæseren bliver sat til. Hvorfor sker der ikke noget? Efter som computeren og kortlæseren er den samme, gætter jeg på at det er noget med memorykortet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 23-02-15 18:17

Kortlæser understøtter ikke memory kortet, kan du ikke lade det sidde i kamera og så slutte det til pc med usb!?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-15 18:29

Du er nok nødt til også at købe en ny kortlæser da den nuværende nok er for gammel og ikke kan læse de nye hurtige og større kort...............................det har jeg også måtte gøre.

Kingston (memory fabrikant) laver også kortlæsere.

Eks.
https://www.komplett.dk/kingston-card-reader-usb-30/649393

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-02-15 18:55

Enig med de 2 foregående.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-15 19:24

Hvorfor ikke bare sætte kameraet til computeren, så sparer du en kortlæser?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-15 20:41
Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-02-15 16:29

Havde problemet med SD kort og kortlæsr, den gamle kunne ikke læse nye micro SD kort i adapter, men investering i ny kortlæser løste problemet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-02-15 19:44

Citat
Havde problemet med SD kort og kortlæsr, den gamle kunne ikke læse nye micro SD kort i adapter, men investering i ny kortlæser løste problemet

Samme problem, købte så denne og den virker fint og med stor overførelsehastighed.
Den kan dog ikke læse Micro SD sat i en adapter eller flere kort på engang.

http://www.ebay.com/itm/High-Speed-4-in-1-Multi-Card-Reader-SDHC-Support-/281492976367?pt=AU_Laptop_Accessories&var=&hash=item418a49f2ef

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-02-15 20:43

Mon ikke wanni har fattet det nu,
nu er det anbefalet med ny kortlæser 6 gange siden 23-02-15 18:17

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-15 16:59

Godkendelse af svar
Fra : wanni67

Dato : 05-03-15 20:44

Det nemmeste er at lade memorykortet sidde i kameraet og slutte kameraet til computeren med usb. Ledningen til at gøre det lå i kassen sammen med kameraet. Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-15 22:11

velbekomme