/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
initialisere
Fra : kivi
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 23-02-15 12:57

hvordan inintialisere man en hdd når ikke kan få lov til til det i diskhåndtering , den siger at hdd ikke er klar , så hvordan ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-15 14:38

Ekstern eller intern

Hvis ekstern, så skal den først tilsluttes efter comp er startet

Hvilken type harddisk er det ..... SATA eller PATA

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-02-15 15:02

pata og jeg har både før og efter men får denne beked disken er ikke klar

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-02-15 15:56

Har du husket at partitioner den og derefter formatere den???? ellers se her http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-02-15 18:07

jeg kan godt se den i diskhåndtering men den er ikke initialiseret og det kan jeg ikke få lov til ,enheden er ikke klar ,

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-15 19:13
Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-02-15 11:35

Install: http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html og se om de er initialiseret mv.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-02-15 11:45

det problem med at initialesere har jeg løst men nu har fået et andet det er en gammel pc født med xp jeg har prøvet at installere xp igen men den vil ikke længere en boot fra cd nogen har en forklaring på det , den vil heller ikke med win 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-15 14:13

Tryk F12 lige efter en genstart ........... lige når den starter op, og vælg cd dvd

Jeg går ud fra at det er en computer uden navn og model.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-02-15 17:03

alt det har jeg prøvet desværre uden det ønskede resultat

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-15 22:51

Citat
det er en gammel pc født med xp jeg har prøvet at installere xp igen men den vil ikke længere en boot fra cd nogen har en forklaring på det , den vil heller ikke med win 7

Fordi du har prøvet med noget? din pc ikke kunne klare = det plejer at gemme sig i RAM/ Bundkort, altså at du har prøvet Win7 på en så gammel maskine.
Prøv at nulstil Bios - ved siden af batteriet? der plejer at være 3 PIN´s = kortslut dem, næsten det samme som at slukke for strøm og holde tænd knappen inde, dog kan de små elektriske ´forvirringer´ give nyt håb OG så til sidst kan din pc være hardware låst og du så har prøvet at skifte noget ud = ring til micro-blød? men de støtter ikke XP mere

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 25-02-15 14:16

så vidt jeg kan finde ud kan man ikke overtage en hdd via usb på en bærbar

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-02-15 07:49

der erintet der har hjulpet så jeg skrotter den pc men tak forsøget på at hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-15 10:49

Har du prøvet om du kan installere en Linux? det kan være den bare skal ´varmes´ op.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-02-15 11:55

ja men det ville den heller ikke

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-02-15 15:13

Tak for svaret mig-selv.