/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Old Jarl
Fra : svendgiversen
Vist : 558 gange
107 point
Dato : 22-02-15 19:11

Inspireret af et andet spørgsmål her i kandu, leder jeg efter en gammel bog / "fremtidsroman",
der beskriver, hvordan man kan blive meget gammel ved at spise fisken, karpens, tarmflora.

Nogle vil vide at karper kan blive meget gamle, også selv om de lever i svinede voldgrave.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 20:34

Tarmen ville jeg holde mig langt fra, den er fyldt med indvoldsorm, som kan være direkte dødelige på mennesker.
Mere interresant er Grippe og Hajer´s systemer, de får aldrig kræft eller ondt i mav´sen - noget forskere også har travlt med at studere = nok mere i fritiden end for alvor.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 20:38

Blev du inspireret af dette:
Citat
forventet dødsår (16)

så skal du nok have en meget lang samtale med ´satan´, og kender ikke nogen der har fået noget på skrift af ´ham´, men engang skal vel være den første.
Pøj med søgen på livets gåde - sig lige til hvis du finder den...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-02-15 15:41

Karper kan overleve i den mest ildelugtende mudderpøl, blot den er uden industriel kemi.

Hvis man studerer nærmere hvad dyr spiser uden at blive syge føler man sig ret sølle.

En sydamerikansk frø spiser en masse giftige planter og bliver så gennemsyret at den kan slå en hest ihjel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-15 15:51

Ja, men mærkeligt hvis jeg er den eneste der kan huske den gamle fremtidsroman,
hvor en, vist engelsk, adelsmand spiser karpens tarmflora, bliver meget gammel,
ligner en abe og pisser midt på stuegulvet?

Jeg har søgt på dansk og kun fundet egne indlæg.

Hvis bogen er engelsk: karpe hedder jo carp, tarm/indvolde: intestine og flora er jo også flora.

Det er stadig titlen på bogen og forfatteren jeg leder efter??

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 107 point
Dato : 23-02-15 17:24

Hej
Prøv at google novellen "After Many A Summer" af Aldous Huxley.
Kan ikke se den danske udgave

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-15 18:13

Huxley. havde en ide, som han beskrev i "Efter mangen en sommer". Heri optræder en engelsk viscount på 294 år, der udelukkende levede udlukkende af rå karper.

Tak ziggy,
jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu, så også andre kan se dit fine svar,
men du har besvaret det med glans. Godt fundet...

Jeg husker ham ikke som helt så gammel, men jeg er jo heller ikke hel ung.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-02-15 12:31

Tak for svaret ziggy99.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 24-02-15 21:02

Selv tak Svend